Hamulec postojowy, elektroniczny

Elektroniczny hamulec postojowy zastępuje tradycyjny hamulec ręczny i jest obsługiwany przyciskiem na tablicy rozdzielczej. Nie ma zatem dźwigni hamulca ręcznego, przez co uzyskano dodatkowe miejsce na schowek między przednimi siedzeniami. Elektroniczny hamulec postojowy wykorzystuje dwa silniki elektryczne z przekładnią na tylnych hamulcach tarczowych. Konstrukcja elementów mechanicznych zapewnia, że hamulec będzie utrzymywał samochód także przy braku napięcia w sieci pokładowej. Lampki kontrolne w zestawie wskaźników oraz w przycisku sygnalizują, czy hamulec postojowy jest aktywny. Także odgłos pracy hamulca świadczy o jego działaniu.

Elektroniczny hamulec postojowy oprócz łatwej obsługi przyciskiem oferuje dodatkowe funkcje poprawiające komfort i bezpieczeństwo, takie jak dynamiczny asystent ruszania i funkcja Auto Hold.

Patrz też:
Dynamiczny asystent ruszania
Funkcja Auto Hold

Konsola środkowa VW, detal: elektroniczny hamulec postojowy

Hak holowniczy, składany

W zależności od samochodu hak jest rozkładany elektrycznie lub manualnie. Blokada zwalniana jest przyciskiem lub dźwignią. Po zwolnieniu blokady hak należy zawsze złożyć manualnie. W stanie złożonym hak jest w całości schowany pod samochodem.

VW Tiguan, detal hak holowniczy

Hydrauliczny asystent hamowania (HBA)

Ten komfortowy asystent hamowania oferowany przez Volkswagena wspiera kierowcę przy awaryjnym i nagłym hamowaniu. HBA na podstawie prędkości wciskania pedału hamulca rozpoznaje, czy kierowca chce zahamować z pełną siłą, i automatycznie zwiększa ciśnienie hamowania aż do zakresu aktywacji ABS i utrzymuje je przez cały czas, gdy kierowca wciska pedał hamulca. Jeżeli kierowca puści pedał, system zmniejsza ciśnienie hamowania do wartości zalecanej.
HBA pozwala znacznie skrócić drogę hamowania i pracuje w sposób prawie niewyczuwalny dla kierowcy.

Patrz też:
Elektroniczny program stabilizacji jazdy