ID.3 rozpoczyna nową epokę w historii Volkswagena
Technologia

„ID.3 rozpoczyna nową epokę w historii Volkswagena”

Technologia

„ID.3 rozpoczyna nową epokę w historii Volkswagena”

Volkswagen ID.3 jest pierwszym modelem z nowej rodziny aut wyposażonych wyłącznie w napęd elektryczny. O tym, dlaczego tego rodzaju samochody stały się teraz atrakcyjne dla wielu klientów i jaką rolę odgrywa długofalowa strategia komunikacyjna rozmawiamy z Jürgenem Stackmannem.

ID.3 skupia w sobie wszystko, co w naszych modelach najlepsze: z zewnątrz ma rozmiary Golfa, a w środku jest prawie jak Passat, średnicę zawracania ma taką jak Up!, przyspiesza jak GTI, a w miejscu użytkowania pozostaje autem
bezemisyjnym
Jürgen Stackmann
Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za Sprzedaż, Marketing i After Sales

Co w projekcie ID.3 jest dla Pana najważniejsze?

ID.3 to ważny kamień milowy w historii naszej marki, dzięki niemu wkraczamy w epokę samochodów elektrycznych dostępnych dla każdego. Bardzo intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem tego auta i cieszymy się, że ID.3 – pierwszy członek rodziny ID., czyli aut z napędem elektrycznym – pojawi się wkrótce na drogach całego świata. Otwiera on, jak niegdyś Garbus i Golf, trzeci wielki rozdział w historii Volkswagena. To był naprawdę wzruszający moment dla całego zespołu Volkswagena, gdy na ubiegłorocznych Targach we Frankfurcie mogliśmy wreszcie zaprezentować ID.3 całemu światu.

Kiedy zdał Pan sobie sprawę, że w dziedzinie elektromobilności dostępnej dla każdego rzeczywiście wkrótce dojdzie do przełomu?

Elektromobilność nie jest dla Volkswagena nowym tematem, przecież w 2013 roku wprowadziliśmy do sprzedaży model e-Up!, nasze pierwsze auto napędzane wyłącznie energią elektryczną. Do tej pory istniały trzy ważne powody powstrzymujące klientów przed zakupem elektrycznych samochodów: cena, zasięg i brak infrastruktury ładowania. Pierwsze dwa powody zniknęły wraz z ID.3: będzie go można kupić za cenę niższą niż 30.000 euro, a więc za kwotę nie różniącą się od ceny porównywalnego Golfa. Po uwzględnieniu państwowej dopłaty oraz udzielanego przez nas rabatu cena może spaść nawet poniżej 24.000 euro. Zasięg wynosi od 330 do 550 km. A w sprawie infrastruktury również dużo się dzieje. W ramach spółki IONITY budujemy wraz z innymi producentami europejską sieć 400 stacji szybkiego ładowania, która ma być gotowa do końca bieżącego roku. Poza tym we własnych fabrykach oraz u naszych dealerów tworzymy punkty ładowania aut elektrycznych, współpracujemy też w tej dziedzinie z innymi partnerami, jak supermarkety czy sklepy meblowe – chodzi o to by najszybciej jak się da powstała odpowiednia infrastruktura. Jak widać, powszechne korzystanie z elektrycznych aut przestaje być wizją, a staje się rzeczywistością.

Jakie rozwiązania fascynują Pana najbardziej w ID.3?

ID.3 skupia w sobie wszystko, co w naszych modelach najlepsze: z zewnątrz ma rozmiary Golfa, a w środku jest prawie jak Passat, średnicę zawracania ma taką jak Up!, przyspiesza jak GTI, a w miejscu użytkowania pozostaje autem bezemisyjnym. W wypadku ID.3 rozpoczynamy od modelu kompaktowego, od auta klasy Golfa, którą sami stworzyliśmy, by stopniowo rozszerzać rodzinę ID. w kierunku klas wyższych i niższych. Bogactwo niezwykle przydatnych rozwiązań dostępnych w tym modelu jest imponujące. Niektóre z nich, np. nowy wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości, będą najpierw dostępne wyłącznie w modelach z rodziny ID. Fascynujące są również sposoby komunikacji z pojazdem – za pomocą mowy oraz tzw. smart light wewnątrz kabiny. Trochę to przypomina K.I.T.T., czyli samochód z serialu „Knight Rider” („Nieustraszony”) z lat 80.

Patrząc z perspektywy całego projektu, co było największym wyzwaniem?

Od początku było jasne, że ID.3 to nie kolejny nowy model naszej marki, lecz że przy jego pomocy dokonujemy zmiany systemowej. Dlatego już na bardzo wczesnym etapie włączyliśmy do współpracy rynki i sieć sprzedaży, bo tak ważne zmiany w obrębie marki muszą być dokonywane na wszystkich poziomach. Również informowanie klientów o nowym modelu rozpoczęliśmy znacznie wcześniej niż się to dzieje zazwyczaj, po to, by przekonać do ID.3 jak największą liczbę ludzi.

Co osobiście wyniósł Pan z prac nad ID.3?

Od początku projektu stawialiśmy sobie bardzo ambitny cel: stać się wiodącym globalnym dostawcą tego, co związane z elektromobilnością. To postawiło przed nami ogromne i bardzo różnorodne wyzwania. Zarówno od strony technicznej, jak i w dziedzinie sprzedaży pod wieloma względami wkraczamy jako marka na teren zupełnie nam dotąd nieznany. Oczywiście, można sobie od czasu do czasu zadać pytanie, czy uda się zrealizować wszystko w taki sposób w jaki zaplanowaliśmy. I tu ujawniły się w pełni wielkie możliwości naszego zespołu. Dla wszystkich było jasne, że to się musi udać. Powstawały nowe kreatywne rozwiązania, w wielu miejscach odchodziliśmy od utartych zachowań, a marka została dosłownie naładowana nową energią. To wspaniałe doświadczenie, za które bardzo dziękuję zespołowi.

Czy ID.3 jest samochodem dla Pańskich córek, czy raczej dla synów?

Szczególną cechą ID.3 jest jego niepowtarzalność – nowe kolory, znakomite wersje z dwubarwnym nadwoziem, atrakcyjny wygląd, modne wzory obręczy kół i wiele innych rozwiązań, dzięki którym ID.3 można skompletować zgodnie z indywidualnymi upodobaniami. To powód, dla którego ten model trafia do wszystkich moich dzieci, podobnie zresztą jak i fakt, że jest przyjazny środowisku. Ale bardzo łatwo mogę sobie wyobrazić, że konfiguracja auta w wykonaniu moich córek i synów będzie jednak różna.

O marce Volkswagen:

Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2019 roku Volkswagen wyprodukował około 6,28 miliona samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 195.878 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 10.000 punktów dealerskich, w których pracuje 86.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.