Droga do osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2
Wszyscy stoimy w obliczu wielkiego wyzwania – prawdopodobnie największego w historii mobilności. Respektując postanowienia Porozumienia Paryskiego, bierzemy odpowiedzialność za konieczność redukcji emisji dwutlenku węgla i dążymy do osiągniecia neutralności węglowej do 2050 roku.
Aby osiągnąć ten cel, Volkswagen wprowadza do swojej oferty nowe modele z elektrycznej rodziny ID: zarówno ID.3 jak i ID.4 to samochody opuszczające fabrykę w Zwickau jako neutralne pod względem emisji CO2. Nasza marka chcąc osiągnąć pełną neutralność węglową w 2050 roku stara się unikać zużycia energii, korzystać z jej odnawialnych źródeł i kompensować emisję, której nie da się uniknąć.
Wyznaczamy nową drogę do osiągnięcia neutralności pod
względem emisji CO2.
Chcemy zaprosić Cię do towarzyszenia nam na tej drodze: udostępniamy szeroki wachlarz samochodów z innowacyjnymi systemami napędowymi, pozwalając Tobie wybrać optymalne rozwiązanie, przyczyniające się do obniżenia emisji CO2.
ID.3
ID.3 ustanawia nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju: do produkcji, na przykład, ogniw akumulatora ID.3 jest wykorzystywana wyłącznie energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Emisja, której w procesie produkcji nie da się uniknąć jest rekompensowana udziałem w certyfikowanych projektach służących ochronie środowiska, między innymi, poprzez inwestycje w projekt klimatyczny „Katingan Mataya Forest Protection” na indonezyjskiej wyspie Borneo.
Zróżnicowane dla Ciebie: układy napędowe Volkswagena
Przyszłość mobilności powinna być pozbawiona emisji CO2 w możliwie jak najwyższym stopniu. Na drodze do osiągnięcia naszych docelowych założeń i pełnej neutralności węglowej, potrzebujemy zróżnicowanych technologii napędowych, oferujących wydajność i moc w połączeniu z niską emisją CO2.
Elektromobilność w najlepszym wydaniu: rodzina ID.
Zespoły napędowe składające się z akumulatorów i silników elektrycznych są najmniej uciążliwe dla środowiska spośród wszystkich rodzajów napędu, także w Polsce – taki wniosek wynika z wielu badań naukowych, między innymi organizacji Transport & Environment. Oferowane przez Volkswagena modele mają wszystko, by stać się wyznacznikami standardów w świecie w pełni elektrycznych samochodów.
Poznaj nasze samochody hybrydowe typu plug-in
Układy hybrydowe, zwłaszcza zaawansowane hybrydy plug-in to ważne przystanki na drodze do najlepszych rozwiązań, jakimi są samochody elektryczne. Hybrydy Volkswagena pozwalają przejechać wyłącznie dzięki energii elektrycznej kilkadziesiąt kilometrów, co pozwala poruszać się na co dzień zupełnie bezemisyjnie w przestrzeni miejskiej. Nowe, wysokowydajne hybrydy typu plug-in nie mają wyłącznie wspierać silnika spalinowego, tylko go wyręczać, łącząc moc z ekonomiką eksploatacji.
Naturalnie my również poczuwamy się do odpowiedzialności. Postawiliśmy sobie za cel zelektryfikowanie całej floty modeli i inwestujemy w całościowe podejście:
Mobilność, która w przyszłości nie tylko będzie zelektryfikowana, lecz również zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Od zrównoważonego pozyskiwania surowców po recykling
Przy redukcji emisji CO2 liczą się działania na każdym etapie, także przy produkcji naszych modeli ID. Dlatego ograniczyliśmy emisję w całym łańcuchu dostaw i wprowadziliśmy nowe standardy, które pomogą postawić nam duży krok na drodze ku zerowemu śladowi węglowemu.
Wspólny wysiłek dla ochrony klimatu
Na drodze do osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2, każdy krok jest niezwykle istotny. Dlatego pracujemy nad redukcją emisji dwutlenku węgla na każdym z etapów tzw. „cyklu życia” naszych samochodów.
Komponenty do ID.3 produkowane w Poznaniu
W odlewni Volkswagen Poznań prowadzona jest seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Komponent ten trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.
Redukujemy ślad węglowy samochodów testowych z parku prasowego
Volkswagen redukuje ślad węglowy samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Wraz z początkiem 2021 roku, po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Marka przewiduje, że w skali roku projekt ten może przyczynić się do nasadzenia ponad 8 hektarów drzew (około 50 000 sadzonek) na terenie Polski.