- 1.
- Prezentowany materiał dotyczy samochodu koncepcyjnego i ma charakter wyłącznie wizerunkowy. Samochód ten nie jest dostępny w sprzedaży na rynku polskim.
Dynamiczny Nowy ID. 2all
Przedstawiając studyjny model ID. 2all, Volkswagen prezentuje nowy język stylistyki swoich samochodów elektrycznych i jednocześnie pokazuje pierwsze elektryczne auto, które jako model seryjny będzie kosztować poniżej 25 000 euro. Premiera jest planowana na 2025 rok.
Volkswagen kontynuuje historię sukcesów swoich samochodów kompaktowych także w erze mobilności elektrycznej. Studyjny model ID. 2all pokazuje, jak będzie wyglądało pierwsze seryjne, w pełni elektryczne auto za mniej niż 25 000 euro. Także inne zastosowane po raz pierwszy rozwiązania udowadniają, że ID. 2all jest czymś więcej, niż tylko modelem na pokaz – to pierwszy Volkswagen z napędem na przednią oś bazujący na modułowej platformie MEB.
Jego wygląd jest zgodny z nowym językiem stylistyki Volkswagena opierającym się na trzech głównych podstawach: stabilność, sympatia i zachwyt.
Volkswagen planuje także wyposażenie wersji seryjnej ID. 2all w innowacyjne technologie stosowane w większych modelach ID., na przykład IQ.LIGHT, e-route planner i Travel Assist – system wspomagający, który umożliwia częściowo autonomiczną jazdę.
Pierwszy model elektryczny na nowej platformie
Podobnie jak wszystkie modele z rodziny ID. także ID. 2all bazuje na platformie MEB, jednak – i to jest w nim wyjątkowe – na jej najnowszej wersji „MEB Entry”. Studyjny ID. 2all wyznacza zatem nowe standardy w kwestii technologii i właściwości użytkowych sprawdzających się w codziennej eksploatacji. Zmodyfikowana platforma pozwoliła konstruktorom na uzyskanie wnętrza w formacie Golfa przy wymiarach zewnętrznych na poziomie Polo. Rezultat: dużo miejsca dla pasażerów i zaskakująco duży bagażnik – o pojemności od 490 do 1330 litrów, czyli większy niż w wielu samochodach wyższych klas.
Wraz z nową platformą MEB Entry, w ID. 2all zastosowano także wyjątkowo efektywną technologię napędu, baterii i ładowania. Jego prognozowany zasięg WLTP to nawet 450 kilometrów, a przy umiarkowanej temperaturze zewnętrznej prognozowane ładowanie baterii od 10 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania DC (prąd stały) z mocą do 350 kW potrwa około 20 minut. Volkswagen ID. 2all będzie zatem w pełni wartościowym samochodem elektrycznym na każdy dzień roku.
Wygląd zewnętrzny: duża dynamika
„Jego wygląd jest zgodny z nowym językiem stylistyki Volkswagena opierającym się na trzech głównych podstawach: stabilność, sympatia i zachwyt”Andreas MindtHead of Design marki Volkswagen.
Najnowszym modelem ID. Volkswagen całkiem świadomie podkreśla wagę, jaką przywiązuje do stylistyki swoich aut elektrycznych. „Wygląd ID. 2all jest zgodny z nowym językiem stylistyki Volkswagena, opierającym się na trzech głównych podstawach: stabilność, sympatia i zachwyt” – mówi Andreas Mindt, Head of Design marki Volkswagen. „Przenosimy DNA naszych kultowych modeli w przyszłość. Dlatego ID. 2all jest także hołdem dla Garbusa, Golfa i Polo” – dodaje Mindt, wyjaśniając główną ideę przyświecającą projektantom.
Wyraźnym dowodem wprowadzenia tej idei w życie jest na przykład forma słupków C przypominająca cięciwę łuku naprężonego w kierunku jazdy, opracowana przed laty dla pierwszego Golfa. Model ID. 2all jest pierwszym Volkswagenem, który sięga do tej charakterystycznej formy – i naturalnie interpretuje ją na nowo. Kolejne cechy tego modelu studyjnego to mocno stojące na kołach nawozie, przód nadający mu sympatyczny wygląd, wyraźnie dynamiczna sylwetka oraz ponadczasowa elegancja.
Imelda Labbé, członkini zarządu marki ds. marketingu i after sales, i Thomas Schäfer, CEO marki Volkswagen podczas premiery ID. 2all.
Imelda Labbé, członkini zarządu marki ds. marketingu i after sales, i Thomas Schäfer, CEO marki Volkswagen podczas premiery ID. 2all.
Wnętrze: przestronne
Również we wnętrzu ID. 2all projektanci postawili na czysty design, który podkreśla wrażenie wysokiej jakości materiałów i wykończenia. Uwagę zwraca łatwy w obsłudze system Infotainment z klasyczną regulacją głośności oraz oddzielny panel obsługowy klimatyzacji, której najważniejszymi funkcjami można sterować przy użyciu podświetlanych przycisków.
„ID. 2all pokazuje, w jakim kierunku podąża marka Volkswagen: blisko klienta, z nowoczesną technologią i atrakcyjnym designem”Thomas SchäferCEO marki Volkswagen.
Do 2026 roku rodzina ID. znacznie się rozwinie.
Seryjna wersja ID. 2all będzie jednym z dziesięciu nowych elektrycznych modeli, jakie Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. Będzie on najtańszym modelem – przynajmniej na razie, gdyż marka pracuje już nad autem elektrycznym za mniej niż 20 tys. euro. W każdym razie w połowie dziesięciolecia Volkswagen będzie producentem z najbogatszą ofertą samochodów elektrycznych na rynku.