Golf GTE

5 powodów, dla których warto wybrać Volkswagena z napędem hybrydowy typu plug-in

1
Bogata oferta modeli do wyboru: od kompaktowego Golfa po luksusowego SUV-a – Touarega.

Oprócz samochodów elektrycznych, jak ID.3 i ID.4, Volkswagen oferuje bardzo wydajne hybrydy typu plug-in, jak Golfa GTE, Passata GTE, Tiguana eHybrid, Arteona eHybrid oraz Touarega R, które można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych. Dalekie podróże tymi modelami umożliwia napęd hybrydowy.

Touareg eHybrid wnętrze
2
Bardzo niskie koszty eksploatacji.

W zależności od modelu hybrydowe Volkswageny typu plug-in są wyposażone w akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 9,2 kWh (Tiguan), 13 kWh (Golf, Passat, Arteon) lub 14,1 kWh (Touareg). W wypadku hybrydowego Tiguana czas ładowania akumulatora od 0 do 100 procent pojemności prądem przemiennym (AC) o mocy 2,3 kW wynosi 5 godzin, a o mocy 3,6 kW – 3 godziny i 40 minut. Koszt prądu wynosi w takim wypadku ok. 6,5 zł. Zasięg Tiguana eHybrid to 50 km (wg WLTP).

Arteon
3
Bardzo niskie zużycie paliwa.

Na dalekich trasach i podczas jazdy z prędkością nawet 140 km/h oszczędna, turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa stosowana w samochodach hybrydowych typu plug-in marki Volkswagen jest wspomagana przez silnik elektryczny o sporej mocy. Dzięki niej hybrydowy Passat GTE w cyklu mieszanym WLTP zużywa tylko 1,04 l/100 km.

Jadący Passat GTE
4
Znakomite osiągi.

Moc systemowa zespołu napędowego Tuarega R wynosi 462 KM, Golfa GTE i Tiguana eHybrid – 245 KM, a Passata GTE i Arteona eHybrid – 218 KM. W wypadku Golfa GTE hybrydowy zespół napędowy osiąga identyczną moc, jak turbodoładowany silnik 2.0 TSI w usportowionym Golfie GTI.

Touareg R
5
Trzy sposoby ładowania.

W autach typu PHEV, podobnie jak w elektrycznych, akumulator można zasilać energią elektryczną z zewnętrznego źródła prądu. To najszybszy sposób, ale nie jedyny. Podnoszenie poziomu naładowania akumulatora jest możliwe również podczas jazdy – zarówno za sprawą odzysku energii w czasie każdego hamowania lub nawet zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia, jak i za pomocą silnika spalinowego i generatora prądu.

Touareg  eHybrid podłączony do ładowaki