FAQ - ID. software updates
Masz pytania dotyczące ID. software updates, sposobie postępowania i instalacji? Tutaj znajdziesz odpowiedzi.
Zestawienie pytań i odpowiedzi
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące ogólnie software updates, Over-the-Air updates i aktualizacji w warsztacie.
Ogólne FAQ
Volkswagen zaleca przeprowadzanie aktualizacji możliwie szybko po ich udostępnieniu. Dzięki temu możesz korzystać z dodatkowych i ulepszonych funkcji. Warunkiem otrzymywania przyszłych aktualizacji jest posiadanie ostatniej dostępnej wersji ID. software.
Jeżeli aktualizacja będzie dostępna w warsztacie, partner Volkswagena skontaktuje się z Tobą.
Gdy planowana będzie aktualizacja Over-the-Air dla Twojego samochodu, otrzymasz informację na skrzynkę e-mail, której adres podałeś przy logowaniu do We Connect. Jeżeli aktualizacja będzie mogła zostać zainstalowana w samochodzie, otrzymasz wiadomość w systemie Infotainment. Aby otrzymać powiadomienie, samochód musi być w trybie online, w ustawieniach prywatności musi być aktywne wysyłanie i odbieranie wiadomości, a w samochodzie musi być zalogowany główny użytkownik z aktywną umową We Connect.
Funkcja Over-the-Air update pozwala na pobieranie w samochodzie różnych rodzajów aktualizacji. Mogą to być aktualizacje istniejących aplikacji In-Car, systemów samochodu, sklepu In-Car, aktualizacje oprogramowania i inne. Szczegółowe informacje o dostępnych dla Ciebie aktualizacjach otrzymasz w odpowiednich Informacjach o wydaniu (Release Notes) w systemie Infotainment.
Aby sprawdzić aktualną wersję software Twojego samochodu, kliknij na ekranie Infotainment na „ID. Software”. Jeżeli nie jest dostępny kafel „ID. Software”, możesz sprawdzić zainstalowaną wersję także w informacjach o systemie. W tym celu postępuj zgodnie z krótkim Objaśnieniem.
Tak, aktualizacje są bezpłatne.
Po aktualizacji oprogramowania zaktualizowany zostanie kafel ID. Software. Nie każda aktualizacja prowadzi do podwyższenia wersji oprogramowania (np. automatyczne aktualizacje map dla systemu nawigacji, nowe aplikacje w In-Car Shop, udoskonalenia funkcji w systemie operacyjnym). Podwyższenie numeru wersji można rozpoznać po oznaczeniu software update (np. Software 3.2 Update itp.).
Nie, gwarancja producenta nie przepada.
Dodatkowo do aktualizacji ID. software, Volkswagen oferuje także aktualizacje aplikacji systemowych, tak zwanych aplikacji In-Car. Jeżeli samochód jest w trybie online i zaloguje się w nim główny użytkownik z aktywną umową We Connect, w systemie Infotainment samochodu pojawią się informacje, gdy tylko dostępna będzie jakaś aktualizacja. Dokładne informacje o treści aktualizacji znajdziesz w Release Notes, które zostaną wyświetlone w systemie Infotainment przed instalacją wraz z powiadomieniem.
Od ID. software 3.0 update możliwe jest dodanie dodatkowych użytkowników i przechodzenie z użytkownika głównego na innych użytkowników. Zalogowanie w systemie Infotainment jako „Użytkownik główny” jest konieczne, aby korzystać z mobilnych usług online.
Więcej informacji o zarządzaniu użytkownikami
- Wybierz na ekranie powitalnym tryb online.
- Używając kafla „Użytkownik” zaloguj się jako użytkownik główny.
- Zeskanuj smartfonem kod wyświetlony w systemie Infotainment samochodu wciskając przycisk „Scan Code” w aplikacji We Connect ID. Lub zaloguj się używając adresu e-mail, z którym logujesz się także w We Connect.
Aby korzystać z innych usług online, wykonaj proszę następujące dodatkowe kroki.
- Przejdź do Shop w Twoim systemie Infotainment. Tutaj możesz kupić We Connect i We Connect Plus.
- Zapoznaj się z informacjami o ochronie danych osobowych i zaakceptuj Ogólne warunki handlowe.
Jeżeli nie masz ważnej umowy We Connect lub We ConnectPlus, możesz nabyć ją bezpłatnie w In-Car Shop w Twoim systemie Infotainment. Prosimy upewnić się, że wszystkie dane osobowe są prawidłowe i kompletne.
Być może Twoje osobiste ustawienia (np. zapisane stacje radiowe lub ogrzewanie siedzeń) zostały przywrócone do ustawień fabrycznych. Może to wymagać ponownego zalogowania się w We Connect jako główny użytkownik. Szczegółowe wideo, jak logować się jako użytkownik główny, znajdziesz w zakładce Zarządzanie użytkownikami
FAQ – Over-the-Air updates
Aktualizacje Over-the-Air to aktualizacje oprogramowania, które możesz pobrać korzystając ze zintegrowanego złącza internetowego samochodu. Dzięki nim będziesz mógł korzystać z nowych lub ulepszonych funkcji.
W systemie Infotainment Twojego ID. pojawi się informacja, gdy tylko aktualizacja będzie gotowa do zainstalowania. Zostaniesz poprowadzony przez proces instalacji.
Jako zarejestrowany użytkownik główny możesz sam zainstalować aktualizacje Over-the-Air.
Gdy tylko aktualizacja będzie dostępna, Twój ID. poinformuje Cię o tym okienkiem pop-up na ekranie głównym systemu Infotainment.
Aktualizacje oprogramowania mają chronologiczną numerację, jednak nie wszystkie aktualizacje zawierają nowe funkcje – niektóre z nich eliminują błędy lub optymalizują istniejącą zawartość. Stronę informacyjną otrzymują jedynie aktualizacje zawierające nowe funkcje, dlatego może się zdarzyć, że nie wszystkie aktualizacje będą prezentowane na stronie w chronologicznej kolejności.
Powiadomienie w systemie Infotainment jest tylko informacją o dostępności aktualizacji Over-the-Air. Instalację można uruchomić na ekranie pożegnalnym po wyłączeniu samochodu i uruchomieniu elektronicznego hamulca postojowego.
Naszym celem jest oferowanie aktualizacji Over-the-Air, gdy tylko jest to możliwe. Jeżeli konieczna będzie wizyta w warsztacie, Twój partner serwisowy skontaktuje się z Tobą.
Aktualizacje Over-the-Air są zasadniczo dostępne dla każdego kierowcy ID. Potrzebna jest tylko aktywna umowa We Connect oraz poprzednia wersja ID. software updates, które chcesz zainstalować.
Aby sprawdzić, jaka wersja software jest aktualnie zainstalowana w Twoim ID., otwórz punkt menu „Setup” w menu głównym systemu Infotainment, a następnie przejdź do „Informacji o systemie”.
Kafel „ID. Software” jest dostępny w samochodach z ID. software 3.1 lub wyższym – ta aplikacja In-Car pokazuje aktualnie zainstalowaną w samochodzie wersję oprogramowania.
Do pobierania aktualizacji potrzebne jest połączenie z Internetem. Może ono nastąpić tylko wtedy, gdy Twój ID. jest w trybie online i aktywne jest wysyłanie i odbieranie danych samochodu. Aktywne połączenie z Internetem jest sygnalizowane na głównym ekranie systemu Infotainment symbolem połączenia.
Nie, podczas instalacji niezbędne jest połączenie z Internetem.
Aktualizacje Over-the-Air opierają się jedna na drugiej. Aby móc zawsze korzystać z najnowszych funkcji, prosimy przeprowadzać wszystkie aktualizacje.
Nie każda aktualizacja Over-the-Air jest związana z widocznymi zmianami. Czasami w takiej aktualizacji chodzi o aktualizację funkcji i poprawę jakości w tle. Treść poszczególnych aktualizacji podana jest w Release Notes.
Aktualizacje Over-the-Air są udostępniane w ramach kampanii. Kampanie te są stopniowe i obejmują określoną ilość samochodów wybranych na podstawie hardware. Oznacza to, że aktualizacje są udostępniane w różnym czasie. Twój ID. poinformuje Cię, gdy tylko dostępna będzie aktualizacja.
Podczas aktualizacji nie można korzystać z samochodu. Czas, kiedy ma zostać zainstalowana aktualizacja, możesz wygodnie określić sam w systemie Infotainment.
Podczas instalacji można otworzyć i zamknąć ID. Jazda i ładowanie jest niemożliwe.
Przed rozpoczęciem instalacji prosimy usunąć wszystkie ewentualne moduły ze złącza OBD.
Nie, podczas instalacji samochód nie może być ładowany. Prosimy zakończyć ładowanie, a dopiero potem uruchomić instalację.
W momencie rozpoczęcia instalacji bateria wysokonapięciowa musi być naładowana co najmniej w 50%.
Jeżeli instalacja będzie mogła zostać powtórzona, system Infotainment poinformuje Cię o tym. W przeciwnym wypadku prosimy skontaktować się z partnerem Volkswagena.
Aktualizacje oprogramowania udostępniane są podczas kampanii i może się zdarzyć, że z powodu różnych okoliczności kampania zostanie przerwana przez system. Jeżeli wyświetlany jest taki komunikat, prosimy potwierdzić go przyciskiem OK. Po potwierdzeniu samochód zostanie dodany do kolejnej kampanii i otrzyma aktualizację.
FAQ - Aktualizacje w warsztacie
Prosimy skontaktować się w tym celu ze swoim Partnerem Volkswagena. W przypadku niektórych ID. software updates partner Volkswagena sam skontaktuje się z Tobą w celu ustalenia terminu. Dokładne informacje dołączane są do danej aktualizacji.
Tak, Twój partner Volkswagena zadba, abyś w tym czasie pozostał mobilny. Szczegółowych informacji na ten temat udzielają Partnerzy Volkswagena.
Newsletter ID.
Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z elektryzującymi wieściami ze świata Volkswagena i modeli z rodziny ID.