Gotowi na elektryczną przyszłość: Volkswagen Motorsport skupia się na napędach elektrycznych
- elektryczny ID.R podejmie kolejne wyzwania również po 2019 roku
- modułowa platforma MEB zostanie wykorzystana także do budowy aut biorących udział w zmaganiach sportowych
- Volkswagen odchodzi od stosowania silników spalinowych w dziedzinie motorsportu
Strategia Volkswagen Motorsport zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego – marka całkowicie odchodzi od stosowania silników spalinowych w swoich samochodach. Rolę pioniera nowych technologii również w przyszłości będzie odgrywał elektryczny sportowy ID.R, który ustanawiał już rekordy na Pikes Peak (USA), Nürburgringu (D), w Goodwood (GB) oraz na Górze Tianmen (CN). Na bazie platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.
„Tworząc ID.R Volkswagen wkroczył w nową epokę, rekordy ustanawiane przez ten samochód pokazały światu jak wielkie możliwości mają pojazdy z napędem elektrycznym. Teraz nadszedł czas, żeby postawić kolejny krok w kierunku przyszłości – również w dziedzinie sportu samochodowego Volkswagen opowiada się konsekwentnie za napędem elektrycznym i rozstaje z silnikami spalinowymi jako jednostkami montowanymi w wyczynowych autach fabrycznych” – powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego. „Obok ID.R jako pioniera nowych technologii w przyszłości drugim filarem działu sportowego Volkswagena będzie platforma MEB”.
„Elektromobilność ma w sobie ogromny potencjał do rozwoju, a sport samochodowy może być dla niego ważnym bodźcem. Po pierwsze jest to rodzaj laboratorium na kołach służącego do rozwoju seryjnych aut, które pojawią się w przyszłości, po drugie to wiarygodny kanał komunikacyjny, dzięki któremu można przekonać ludzi do zalet napędu elektrycznego” – wyjaśnia Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. „Dlatego jeszcze mocniej skoncentrujemy się na napędzie elektrycznym zwiększając swoje możliwości w tym zakresie dzięki wykorzystaniu platformy MEB. Główny nacisk kładziemy na innowacyjne technologie, które znajdą zastosowanie w samochodach przyszłości”.
W dalszej perspektywie elektryfikacji zostaną poddane również samochody sportowe oferowane przez Volkswagen Motorsport prywatnym zespołom. Najpierw zostanie dokonana ocena poszczególnych dyscyplin, platform i typów samochodów. W 2019 roku końca dobiegnie produkcja Golfa GTI TCR przeznaczonego do startów na torach wyścigowych, następca bazujący na Golfie nowej generacji nie będzie oferowany. Serwis oraz zaopatrzenie w części zamienne zostaną zapewnione jeszcze przez długi czas.
Polo GTI R5 będzie produkowany nadal i pozostanie stałym elementem oferty Volkswagen Motorsport skierowanej do prywatnych zespołów sportowych. Obsługa klienta i zaopatrzenie w części zamienne będą prowadzone z Hanoweru. Polo GTI R5 nie będzie już startowało w zawodach sportowych w ramach zespołu fabrycznego.