Produkcja Volkswagena ID. Buzz: z fabryki w Hanowerze będzie wyjeżdżać nawet 130 tysięcy egzemplarzy rocznie

Produkcja Volkswagena ID. Buzz: z fabryki w Hanowerze będzie wyjeżdżać nawet 130 tysięcy egzemplarzy rocznie

  • rozpoczęcie produkcji tego modelu jest ważnym krokiem na drodze transformacji marki
  • ID. Buzz kluczowym elementem strategii marki – GRIP 2030
  • fabryka jest przygotowana do zwiększenia produkcji do 900 samochodów dziennie
  • strategia automatyzacji i cyfryzacji: zakład stanie się „smart factory” – inteligentną fabryką
  • systemy akumulatorów do ID. Buzza od roku 2024 pochodzić będą z Hanoweru

Poznań, 20 czerwca 2022 r. Volkswagen Samochody Dostawcze rozpoczyna nową erę produkcji pojazdów w zakładzie w Hanowerze. Niedawno rozpoczęto w nim produkcję nowych, w pełni elektrycznych modeli ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, a dostawy pierwszych egzemplarzy do klientów rozpoczną się pod koniec roku. W ten sposób marka konsekwentnie dąży do elektryfikacji zakładu i zabezpieczenia przyszłości fabryki zgodnie ze strategią GRIP 2030. W ciągu roku Volkswagen Samochody Dostawcze planuje zwiększyć dzienną produkcję w tym zakładzie do 900 pojazdów. W przyszłości, w głównym zakładzie marki w Hanowerze będzie powstawać do 130 000 samochodów rocznie.

Rozpoczęcie produkcji modelu ID. Buzz oznacza, że fabryka marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze jest trzecim zakładem w Niemczech, w którym powstają samochody z rodziny ID.
„ID. Buzz to kamień milowy w procesie elektryfikacji marki i fabryki w Hanowerze” – mówi Josef Baumert, członek zarządu VWSD ds. produkcji i logistyki. „W ciągu zaledwie ośmiu lat, ponad 55 procent naszych pojazdów przeznaczonych na rynki europejskie będzie napędzanych energią elektryczną z akumulatorów. ID. Buzz odgrywa w tym procesie kluczową i strategiczną rolę” – dodaje Baumert.

W tym roku Volkswagen Samochody Dostawcze planuje wyprodukować w sumie około 15 000 egzemplarzy ID. Buzza. „W miarę rozwoju portfolio produktów, po 2023 roku w naszym zakładzie w Hanowerze będziemy rocznie produkować do 130 tys. sztuk ID. Buzz i ID. Buzz Cargo” – podsumowuje Baumert.

Trzy koncepcje pojazdów, jedna fabryka, elastyczna produkcja
Od maja tego roku VWSD produkuje w fabryce w Hanowerze trzy modele. Są one oparte na trzech różnych platformach i mogą mieć trzy różne napędy: ID. Buzz – z napędem elektrycznym, Nowy Multivan – hybryda typu plug-in i z napędem konwencjonalnym oraz różne warianty modelu T6.1 z silnikami spalinowymi. W fabryce pojazdy te są częściowo produkowane na jednej linii. „Nasza metoda produkcji jest bardzo złożona, ale pozwala nam elastycznie reagować na potrzeby klientów” – mówi Baumert. Pomimo wielu modyfikacji fabryki, w ciągu ostatnich dwóch lat produkcja popularnego T6.1 trwała nieprzerwanie.

Do produkcji ID. Buzza zostało przeszkolonych 4000 pracowników
Pierwszy w pełni elektryczny pojazd z Hanoweru oraz nowe, cyfrowe systemy postawiły przed pracownikami nowe, daleko idące wymagania. Podczas uruchamiania produkcji ID. Buzza, do nowych zadań z tym związanych zostało przeszkolonych 4000 pracowników. „Szkoliliśmy naszych pracowników w zakresie technologii wysokich napięć, a także dostosowaliśmy nasze praktyki zawodowe do nowych zadań” – dodaje Josef Baumert. VWSD oferuje w Hanowerze naukę w zawodzie m.in. mechatronika techniki systemowej i wysokiego napięcia.
Komentując uruchomienie produkcji ID. Buzz, Josef Baumert podkreśla: „Pracownicy wykonali w tym czasie świetną robotę: uczestniczyli w szkoleniach z zakresu produkcji ID. Buzza równolegle z produkcją seryjną T6.1 i nowego Multivana – a wszystko to w czasie pandemii wirusa Covid-19. Dziękuję wszystkim zatrudnionym, którzy włożyli wiele serca i ambicji w pomyślne uruchomienie produkcji ID. Buzza.”

Zwiększanie wydajności produkcji
Nowoczesny sprzęt cyfrowy i nowe procesy umożliwiają zwiększenie produkcji w zakładzie. VWSD planuje, że w roku 2023 w fabryce w Hanowerze powstawać będzie nawet 900 sztuk ID. Buzza, nowego Multivana i T6.1 dziennie. Dotychczas maksymalna dzienna wielkość produkcji wynosiła 810 sztuk.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze realizuje strategię automatyzacji i cyfryzacji
Nowe wyposażenie i procesy w fabryce: w produkcji konstrukcji nadwozia ID. Buzza poziom automatyzacji wzrósł w porównaniu z modelem T6.1 o 15 punktów procentowych, do 92 procent. Wykwalifikowani pracownicy nadzorują duże obszary zakładu za pomocą komputera i urządzeń mobilnych, takich jak smartwatche. Kierownictwo zakładu i maszyna są w stałym kontakcie, a systemy robotów zgłaszają ewentualne problemy na wczesnym etapie – w ten sposób można je rozwiązać w trakcie pracy. Baumert w sposób zwięzły podsumowuje rozwój produkcji: „Hanower jest na najlepszej drodze do stania się 'smart factory’ – inteligentną fabryką.”

Volkswagen Group Components gotowe do przyszłej produkcji systemów akumulatorów MEB w Hanowerze
Za kompletny montaż przedniej i tylnej osi ID. Buzz i ID. Buzz Cargo – najnowszego i jak dotąd największego pojazdu bazującego na platformie MEB, odpowiedzialny jest zakład Volkswagen Group Components w pobliskim Barsinghausen. Stamtąd podzespoły te dostarczane są do fabryki VWSD w Hanowerze. W tym samym zakładzie Volkswagen Group Components powstają już stacje szybkiego ładowania służące do tworzenia infrastruktury szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych oraz obudowy silników dla MEB. Od 2024 r. systemy akumulatorów MEB dla ID. Buzz, które są obecnie dostarczane z zakładu Volkswagen Group Components w Brunszwiku, będą również wytwarzanie w tym zakładzie.