Nowa generacja Volkswagena ID.3 jest gotowa, auto zostanie zaprezentowane wiosną przyszłego roku

Nowa generacja Volkswagena ID.3 jest gotowa, auto zostanie zaprezentowane wiosną przyszłego roku

  • jakość i stylistyka przeniesione na nowy poziom – Volkswagen wysłuchał sugestii klientów i wiele z nich zastosuje w nowym aucie
  • Volkswagen zwiększy liczbę fabryk, w których będzie produkowany nowy model – od 2023 roku do Zwickau i Drezna dołączy zakład w Wolfsburgu
  • zrównoważony rozwój na pierwszym miejscu: nowy ID.3 będzie produkowany z neutralnym bilansem dwutlenku węgla, a we wnętrzu nie będą stosowane żadne materiały pochodzenia zwierzęcego

Volkswagen wiosną przyszłego roku zaprezentuje nową generację modelu ID.3. Samochód rozpocznie najnowszy rozdział w historii sukcesu rodziny ID: do tej pory do klientów na całym świecie trafiło ponad pół miliona egzemplarzy. ID., zbudowanych na platformie MEB. Obecnie produkowany model ID.3 zjeżdża z taśmy zakładów w Zwickau i Dreźnie w Niemczech. W przyszłym roku do tej dwójki dołączy główna fabryka Volkswagena – w Wolfsburgu, co pozwoli zaspokoić rosnący popyt.

„Nowy ID.3 jest dowodem, że jakość, design i zrównoważony rozwój są dla nas bardzo ważne. Auto wygląda dojrzalej, zmieniliśmy także materiały użyte we wnętrzu” – mówi Imelda Labbe, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. Przy tworzeniu nowej wersji ID.3 zespół projektantów uwzględnił szereg sugestii klientów, aby ulepszyć produkt i wzbogacić wyposażenie standardowe: „Oczekiwania naszych klientów są dla nas zawsze na pierwszym miejscu. Dlatego też uważnie słuchamy i staramy się dostosować portfolio naszych produktów do ich wymagań” – dodaje Labbe.

W nowym ID.3 będzie stosowane oprogramowanie najnowszej generacji, które poprawia wydajność systemu i może być aktualizowane zdalnie (over-the-air). Wyposażenie standardowe będzie bogatsze – w standardzie znajdą m.in. ekran systemu infotainment o przekątnej 12 cali, podwójna podłoga bagażnika oraz konsola środkowa z dwoma uchwytami na napoje.

Takie funkcje jak Plug&Charge oraz inteligentne planowanie trasy, uwzględniające stacje ładowania sprawiają, że użytkowanie nowego ID.3 będzie jeszcze prostsze i wygodniejsze. Volkswagen zastosuje w nowym ID.3 najnowszą generację w pełni zintegrowanych systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich na wyróżnienie zasługują np. dostępny za dopłatą system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej oraz Park Assist Plus z funkcją pamięci.

„Częścią strategii Volkswagena jest oferowanie najnowocześniejszych technologii i innowacji we wszystkich modelach, także w pojazdach kompaktowych, a ID.3 jest tego dowodem – na przykład jeśli chodzi o nowe systemy zwiększające komfort i wspomagające kierowcę: to kolejny krok na drodze do wysoce zautomatyzowanej jazdy dzięki wykorzystaniu danych inteligencji zbiorowej w systemie Travel Assist” – wyjaśnia Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.
Polscy klienci już wkrótce będą mogli zamawiać wstępnie skonfigurowane wersje aktualnej generacji modelu ID.3: Life, Business, Style, Max i Tour. Ich specyfikacja jak i ceny zostaną przedstawione na przestrzeni pierwszej połowy grudnia.

Z powodu wymagającej sytuacji związanej z dostawami półprzewodników i istniejącego portfela zamówień Volkswagen szacuje, że pierwsze egzemplarze modeli ID.3 Pro: Life, Business, Style, Max oraz ID.3 Pro S Tour nie zostaną dostarczone klientom przed czwartym kwartałem 2023 roku. Plan zakłada, że do tego czasu rozpocznie się produkcja nowej generacji wersji ID.3. Może to oznaczać, że dostarczony pojazd nie będzie tym, który widnieje w konfiguratorze lub na umowie w momencie składania zamówienia; zamiast tego klient otrzyma ulepszoną wersję ID.3. Pojazd może różnić się od zamówionego, ale wszelkie różnice będą korzystne dla klienta. Kierownica w modelu ID. jest obecnie obszyta skórą; zostanie ona zastąpiona wysokiej jakości substytutem skóry. W związku z opisanym powyżej udoskonalaniem konstrukcji, dane dotyczące zużycia energii i zasięgu pojazdów w ramach cyklu WLTP mogą różnić się od podawanych obecnie wartości o maksymalnie 2 procent.