Co Volkswagen ID. Buzz zawdzięcza platformie MEB?

Co Volkswagen ID. Buzz zawdzięcza platformie MEB?

  • umieszczenie silnika z tyłu sprawia, że ID. Buzz jest niezwykle zwrotny – średnica zawracania to zaledwie 11 metrów – mniej więcej tyle samo co w Golfie
  • dzięki zastosowaniu platformy MEB w Volkswagenie ID. Buzz udało się wygospodarować nie tylko mnóstwo miejsca we wnętrzu, lecz także ogromny bagażnik – z kompletem pięciu pasażerów ma on 1121 litrów pojemności
  • platforma MEB jest dziś wykorzystywana w ok. 30 procentach samochodów elektrycznych, produkowanych przez Grupę Volkswagen, do 2025 roku ten odsetek wzrośnie do 80 procent

Platforma skonstruowana dla samochodów elektrycznych Volkswagena, czyli MEB jest wykorzywana w wielu modelach aut Grupy Volkswagen, ale najbardziej jej zalety widać w najnowszym, w pełni elektrycznym modelu ID. Buzz. Dzięki płaskiej podłodze można było optymalnie wykorzystać przestrzeń w kabinie, czego efektem jest mnóstwo miejsca, zarówno w odmianie osobowej, jak i dostawczej. Co ważne, to nie jedyne zalety platformy MEB.

Platforma MEB jest skalowalna, czyli można ją łatwo dopasować do samochodów różnych klas. Początkowo trafiła do modeli ID.3 i ID.4, potem ID.5 i ID.6 (ten ostatni nie jest oferowany w Europie), a teraz wykorzystano ją w modelu ID. Buzz. Dzięki temu, że akumulator umieszczono między osiami możliwe jest zastosowanie płaskiej podłogi, udało się także obniżyć położenie środka ciężkości, co gwarantuje dobre właściwości jezdne.

Akumulator, zależnie od wersji, składa się z maksymalnie dwunastu modułów, a ich liczba oczywiście przekłada się na pojemność. Największy ze stosowanych w tej chwili w modelach ID.3, ID.4 i ID.5 ma 12 modułów i pojemność 77 kWh. Ten sam akumulator trafił do najnowszego auta rodziny ID. – ID. Buzza. Auto trafi do sprzedaży w 2022 roku.

Więcej miejsca w kabinie dzięki platformie MEB
Płaska podłoga, czyli jedna z zalet platformy MEB pozwala w pełni wykorzystać miejsce w kabinie. Właśnie dlatego ID. Buzz jest tak przestronny: w wersji osobowej mieści pięciu pasażerów i 1121 litrów bagażu, a w odmianie dostawczej, jako ID. Buzz Cargo – dwóch lub trzech pasażerów oraz dwie europalety (przestrzeń ładunkowa ma objętość 3,9 m3).

Ponieważ w modelu ID. Buzz nie ma silnika z przodu, można było zaprojektować przekładnię kierowniczą w taki sposób, by auto było maksymalnie zwrotne. Efekt? Średnica zawracania to ok. 11 m – tyle samo, co w kompaktowym Golfie. To umożliwia parkowanie nawet w ciasnych lukach, ID. Buzz świetnie sprawdzi się więc w zatłoczonych miastach.

Platforma MEB pełni kluczową rolę w transformacji Grupy Volkswagen
Dzięki modelowi ID. Buzz Grupa Volkswagen przyspieszy swoją transformację w czołowego dostawcę samochodów elektrycznych. Kluczową rolę pełni w niej platforma MEB, pierwsza na świecie skalowalna płyta podłogowa dla samochodów elektrycznych, różnych marek i segmentów. Obecnie ok. 30 procent w pełni elektrycznych aut Grupy jest budowana na platformie MEB, a do 2025 roku ten odsetek wzrośnie do ok. 80 procent. Pozwoli to znacząco ograniczyć ślad węglowy całego portfolio produktów i zbliżyć się do celu, jakim jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji CO2 do 2050 roku.