Michał Bowsza zostanie nowym Dyrektorem Marki Volkswagen w Polsce.

Michał Bowsza zostanie nowym Dyrektorem Marki Volkswagen w Polsce

  • zmiana na stanowisku Dyrektora Marki Volkswagen w Polsce – od 1 października będzie nim Michał Bowsza, do tej pory odpowiedzialny za działania marki Audi w naszym kraju
  • Dyrektorem Marki Audi w Polsce zostanie Łukasz Zadworny, przez ostatnie siedem lat zarządzający marką Volkswagen

W dniu 1 października 2022 roku stanowisko Dyrektora Marki Volkswagen obejmie Michał Bowsza, który przez ostatnie czternaście lat kierował marką Audi w Polsce. Stanowisko Dyrektora Marki Audi obejmie Łukasz Zadworny, który dotąd przewodził marce Volkswagen w Polsce.

Michał Bowsza (na zdjęciu) jest managerem z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Pracował dla czołowych marek koncernu Volkswagen – takich jak Audi, Porsche, Volkswagen i Volkswagen Samochody Dostawcze. Od połowy 2008 roku pełni funkcję Dyrektora Marki Audi. W tym czasie zwiększył sprzedaż Audi o niespełna 500%, czterokrotnie zwiększając udział w rynku.
Doskonale rozumie procesy zarządcze na poziomie importerskim i dealerskim. Był inicjatorem i współtwórcą programu finansowania Audi Perfect Lease, który stał się standardem i wzorem dla wielu marek. Zainicjował i stworzył koncepcję Best Performing Dealer – która wyzwoliła profesjonalizację zarządzania polską siecią dealerską Audi, a powstała w oparciu o najlepsze praktyki biznesowe czołowych organizacji detalicznych w USA, Wielkiej Brytanii, Szwecji i Niemczech. Z sukcesem przewodził licznym projektom grupowym, m.in. wdrożeniu systemu NADIN, standaryzacji procesu sprzedaży OMD oraz zarządzania marżą Margin Insight.
Michał zbudował zespół osiągający doskonałe wyniki, dla którego wzajemny szacunek, kultura sukcesu, zaangażowanie i motywacja to najważniejsze wartości w pracy zawodowej.

Łukasz Zadworny związany jest z branżą samochodową od dwudziestu lat, a stanowisko Dyrektora Marki Volkswagen objął 1 czerwca 2015 roku. Wcześniej przez 13 lat związany był z marką Skoda (najpierw przez siedem lat pełniąc funkcję Dyrektora Działu Marketingu, a przez kolejne 6 – zarządzając marką w naszym kraju). Przez ostatnie siedem lat pod wodzą Łukasza Zadwornego Volkswagen przeszedł olbrzymią transformację, stawiając m.in. na pracę nad rentownością sieci dealerskiej i rozwój na płaszczyźnie elektromobilności. Volkswagen znacząco rozbudował gamę oferowanych modeli, z naciskiem na w pełni elektryczne samochody z rodziny ID. – ID.3, ID.4 i ID.5.
Łukasz Zadworny zawsze podkreślał i doceniał profesjonalizm koleżanek i kolegów, z którymi przez lata pracował w zespołach obu marek i wspólnie z nimi osiągnął świetne rezultaty.