Przewagi elektrycznych modeli Volkswagena: duży zasięg, szybkie ładowanie, dostępność w atrakcyjnym leasingu
- Volkswagen oferuje obecnie trzy modele elektryczne w kilku odmianach – ID.3, ID.4 i ID.5, a gama będzie systematycznie poszerzana
- elektrycznym Volkswagenem ID.4 w ramach oferty Volkswagen Financial Services można jeździć już za 1298 zł miesięcznie, przy założeniu rocznego przebiegu 15 000 km rocznie, wpłacie 10 procent wartości samochodu i skorzystaniu z dopłaty w ramach programu „Mój Elektryk”
- wszystkie elektryczne Volkswageny z rodziny ID. mają duży zasięg, od 420 do ponad 520 km, a ładowanie od 5 do 80 procent na stacji o dużej mocy, takiej jak np. Ionity, trwa zaledwie 38 minut
- nowe samochody mają systematycznie ulepszane oprogramowanie, w użytkowanych już pojazdach można także korzystać z udoskonaleń dzięki zdalnej aktualizacji, bez potrzeby wizyty w serwisie
- oferta Volkswagena obejmuje także wallboxy, czyli ładowarki do montażu w garażu, a w ramach usługi We Charge właściciele elektrycznych aut z emblematem VW mogą korzystać z ponad 270 000 stanowisk ładowania w całej Europie
Volkswagen systematycznie poszerza gamę oferowanych samochodów elektrycznych – do modeli ID.3 i ID.4 dołączył niedawno ID.5. Wszystkie one są dostępne w finansowaniu Volkswagen Financial Services, które pozwala użytkować samochód płacąc niską miesięczną ratę. Modele z rodziny ID. oferują wysokie zasięgi, możliwość szybkiego ładowania i podlegają zdalnym aktualizacjom oprogramowania, przez co zyskują nowe rozwiązania bez konieczności wizyty w serwisie. Oferta Volkswagena obejmuje także wallboxy wraz z profesjonalnym montażem oraz dostęp do sieci liczącej ponad 270 000 punktów ładowania.
Volkswagen ID.4 w wersji Pro z akumulatorem o pojemności 77 kWh imponuje zasięgiem – po naładowaniu do 100% jest w stanie pokonać nawet 517 km (zgodnie z normą WLTP), a ładowanie od 5 do 80% na szybkiej stacji, np. Ionity, zajmuje zaledwie 38 min. Gdy kierowcy się spieszy, może ładować akumulator krócej – zaledwie 7 min wystarczy, by zasięg zwiększył się o 100 km. Nieco więcej, bo 521 km, można pokonać Volkswagenem ID.5 77 kWh w wersji Pro.
Aktualizacja oprogramowania online
Kluczową dla Volkswagena kompetencją jest rozwój oprogramowania swoich samochodów: dzięki temu modele ID., podobnie jak smartfony mogą podlegać zdalnym aktualizacjom, zyskując szereg usprawnień (takich jak np. możliwość ładowania z większą mocą). „Pełna dostępność aktualizacji typu Over-the-Air podkreśla innowacyjność Volkswagena i stanowi podstawę zupełnie nowego, cyfrowego kontaktu z klientem” – mówi dyrektor generalny Volkswagena, Ralf Brandstätter. „Jednocześnie kładziemy fundament pod nowe cyfrowe modele biznesowe i osiągamy kluczowy moment w strategii ACCELERATE”.
Ładowanie we własnym garażu
W ofercie Volkswagena znajdują się trzy ładowarki ID. Charger – standardowa, Connect i Pro. Wszystkie oferują możliwość ładowania z mocą do 11 kW i są wyposażone w wyłącznik różnicowo-prądowy. W zestawie jest także przewód Type 2 o długości 4,5 lub 7,5 m. ID. Charger Connect ma możliwość połączenia z internetem przez LAN lub WLAN, możliwość sterowania przez aplikację, a wersja Pro – również seryjny moduł LTE i licznik energii. Wallbox ID. Charger jest w stanie naładować akumulator Volkswagena ID.3 o pojemności 58 kWh w ciągu ośmiu godzin. Ceny ładowarek ID. Charger zaczynają się od 2099 zł za wersję podstawową, przez 2999 zł za odmianę Connect po 4449 zł za wallbox w wersji Pro. Od niedawna wspólnie z firmą Avitron Polska, która jest oficjalnym partnerem VW w zakresie instalacji ładowarek domowych ID. Charger, oferuje fachowy montaż wallboxów w cenie już od 2550 złotych netto.
Dostęp do sieci stacji ładowania
Właściciele elektrycznych Volkswagenów dzięki karcie We Charge mogą korzystać z ponad 270 000 publicznych punktów ładowania w Europie. W aplikacji można wykupić jedną z trzech taryf – Free, Go lub Plus. Taryfy są dopasowane do potrzeb różnych grup użytkowników. Podstawowa We Charge Free nie wymaga wnoszenia opłaty miesięcznej i zapewnia podstawowy serwis z wykorzystaniem tylko jednej karty. Ta taryfa jest przeznaczona przede wszystkim dla kierowców aut elektrycznych, którzy rzadko korzystają z publicznych stacji ładowania. Taryfa We Charge Go oferuje korzystniejsze ceny za każde pojedyncze ładowanie akumulatora i jest szczególnie atrakcyjna dla kierowców, którzy regularnie ładują akumulator samochodu elektrycznego na ogólnodostępnych stacjach. We Charge Plus to z kolei taryfa dla tych wszystkich, którzy dużo podróżują – ci kierowcy będą mogli korzystać z europejskich stacji szybkiego ładowania na bardzo korzystnych warunkach.
Ładowanie dwukierunkowe – już wkrótce
W połączeniu z ładowaniem dwukierunkowym potencjał samochodów elektrycznych jest jeszcze większy. Ta przełomowa technologia wkrótce zostanie wprowadzona w autach elektrycznych Volkswagena – samochody elektryczne będą mogły dostarczać do sieci domowej energię elektryczną, której nie potrzebują (funkcja: vehicle-to-home) oraz – w przyszłości – również do sieci energetycznej, aby ją stabilizować. Wszystkie modele z rodziny ID. wyposażone w akumulator zdolny zmagazynować 77 kWh będą miały w przyszłości taką możliwość. Do stopniowego udostępnienia tej funkcji również samochodom już dostarczonym będzie wykorzystana aktualizacja bezprzewodowa over-the-air.
Korzystne finansowanie dzięki Lease&Care
Elastyczna oferta Lease&Care pozwala w łatwy sposób wejść w świat elektromobilności bez konieczności kupowania samochodu. Zapewnia ona dostęp do praktycznych usług serwisowych w atrakcyjnej cenie dzięki stałej racie leasingu przez cały okres finansowania. Więcej informacji na temat oferty leasingowej dla modeli ID. można znaleźć tutaj: https://www.volkswagen.pl/pl/finansowanie-i-ubezpieczenia/id-lease-and-care.html