Wyniki badań: Nieważne jak często prowadzimy samochód – jazdę „elektrykiem” uważamy za tańszą
- 39 procent ankietowanych prowadzi samochód codziennie lub prawie codziennie – wynika z badań InsightOut Lab i Volkswagena
- według prognoz Bloomberg New Energy Finance samochody elektryczne i spalinowe zrównają się pod względem kosztów produkcji w 2026 roku
- 70 procent ankietowanych jest zdania, że jazda autem elektrycznym jest tańsza niż spalinowym
2 na 5 Polaków prowadzi samochód codziennie lub prawie codziennie, przy 1/3, która zadeklarowała, że w ogóle nie jeździ jako kierowca. Jednak bez względu na to czy i jak często kierują, 70 procent badanych uważa, że przejechanie 100 km to koszt niższy w przypadku auta w pełni elektrycznego niż „spalinówki”.
Koncerny samochodowe inwestują zarówno czas, jak i zasoby, by „elektryki” były coraz tańsze zarówno w produkcji, jak i w użytkowaniu. Według prognoz Bloomberg New Energy Finance, elektryczne auta typu sedan i SUV zrównają się w kosztach produkcji ze „spalinówkami” w 2026 r. Natomiast wyliczenia Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) wskazują, że już dzisiaj „elektryk” jest w stanie przegonić spalinowego konkurenta podobnej klasy nawet o 1/4 pod względem całkowitych kosztów użytkowania (TCO). Wyniki badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i markę Volkswagen pokazują, że Polacy zaczynają dostrzegać ekonomiczne przewagi aut elektrycznych nad spalinowymi.
Połowa z nas prowadzi przynajmniej 3 dni w tygodniu
W badaniu InsightOut Lab i Volkswagena ankietowani zostali zapytani, jak często prowadzą samochód. Prawie 2 na 5 (39 procent) badanych siada „za kółkiem” codziennie lub prawie codziennie jazdy, a 11 procent – 3 do 5 razy w tygodniu. Kolejne 3 procent ankietowanych odpowiedziało, że prowadzi samochód 1-3 razy w miesiącu, a 4 procent – rzadziej niż raz w miesiącu. Pozostała jedna trzecia w ogóle nie jeździ samochodem jako kierowca. Odsetek ten mniej więcej odpowiada części dorosłych Polaków, którzy nie mają prawa jazdy kat. B (ok. 31 procent).
2 na 5 Polaków prowadzi samochód codziennie lub prawie codziennie, przy 1/3, która zadeklarowała, że w ogóle nie jeździ jako kierowca. Jednak bez względu na to czy i jak często kierują, 70 procent badanych uważa, że przejechanie 100 km to koszt niższy w przypadku auta w pełni elektrycznego niż „spalinówki”.
Koncerny samochodowe inwestują zarówno czas, jak i zasoby, by „elektryki” były coraz tańsze zarówno w produkcji, jak i w użytkowaniu. Według prognoz Bloomberg New Energy Finance, elektryczne auta typu sedan i SUV zrównają się w kosztach produkcji ze „spalinówkami” w 2026 r. Natomiast wyliczenia Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) wskazują, że już dzisiaj „elektryk” jest w stanie przegonić spalinowego konkurenta podobnej klasy nawet o 1/4 pod względem całkowitych kosztów użytkowania (TCO). Wyniki badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i markę Volkswagen pokazują, że Polacy zaczynają dostrzegać ekonomiczne przewagi aut elektrycznych nad spalinowymi.
Połowa z nas prowadzi przynajmniej 3 dni w tygodniu
W badaniu InsightOut Lab i Volkswagena ankietowani zostali zapytani, jak często prowadzą samochód. Prawie 2 na 5 (39 procent) badanych siada „za kółkiem” codziennie lub prawie codziennie jazdy, a 11 procent – 3 do 5 razy w tygodniu. Kolejne 3 procent ankietowanych odpowiedziało, że prowadzi samochód 1-3 razy w miesiącu, a 4 procent – rzadziej niż raz w miesiącu. Pozostała jedna trzecia w ogóle nie jeździ samochodem jako kierowca. Odsetek ten mniej więcej odpowiada części dorosłych Polaków, którzy nie mają prawa jazdy kat. B (ok. 31 procent).