Dealerzy Volkswagena udostępniają punkty ładowania dla samochodów elektrycznych

Dealerzy Volkswagena udostępniają punkty ładowania dla samochodów elektrycznych

  • dziś w 36 salonach dealerskich Volkswagena można skorzystać z ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych, docelowo będzie 89 lokalizacji, a łączna liczba punktów ładowania sięgnie ok. 170
  • każdy dealer jest zobowiązany, by udostępnić klientom przynajmniej po jednym stanowisku ładowania AC i jednym DC o mocy odpowiednio 11 i 22 kW
  • niektórzy dealerzy te wymogi spełnili z nawiązką, instalując przy swoich salonach ładowarki o mocy 50 kW

Marka Volkswagen w Polsce aktywnie wspiera rozwój elektromobilności, m.in. poprzez poszerzanie ogólnodostępnej sieci ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki sukcesywnemu udostępnianiu stacji ładowania zrealizowanych w salonach i serwisach Volkswagena, polscy użytkownicy samochodów elektrycznych mogą już dziś korzystać z 76 punktów ładowania w 36 lokalizacjach sieci Volkswagena (docelowo będzie to ok. 170 punktów AC i DC w 89 lokalizacjach) w całym kraju.

W obliczu strategii marki Volkswagen dotyczącej rozwoju na płaszczyźnie elektromobilności, autoryzowani dealerzy marki w Polsce zrealizowali szeroko zakrojone inwestycje związane z rozbudową infrastruktury ładowania aut elektrycznych. Wytyczne marki w tym zakresie dotyczyły zarówno wyposażenia każdego punktu dealerskiego w ogólnodostępną stację ładowania w strefie miejsc parkingowych dla klientów, a także punktów ładowania w salonie oraz infrastrukturę w strefie wewnętrznej, w tym w serwisie.
W zakresie infrastruktury zewnętrznej, dealerzy zobowiązani są do udostępniania kierowcom przynajmniej dwóch punktów ładowania: punktu o mocy nie mniejszej niż 11 kW w przypadku ładowania prądem zmiennym (AC) oraz co najmniej 22 kW w przypadku ładowania prądem stałym (DC).

„W zakresie infrastruktury wewnętrznej salonu i serwisu, oczekiwaliśmy wyposażenia warsztatu w mobilny punkt ładowania, który jest niezbędny, aby prowadzić prace naprawcze przy samochodach elektrycznych oraz wallbox w punkcie wydań, który umożliwi klientom zapoznanie się z obsługą funkcjonalnej, domowej stacji ładowania, którą również mogą nabyć (także z montażem) w atrakcyjnej cenie. Nasi partnerzy biznesowi bardzo poważnie podeszli do inwestycji infrastrukturalnych. Cieszy nas, że wielu dealerów spełniło nasze oczekiwania z nawiązką” – zaznacza Tomasz Piasny, dyrektor działu rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.

Aktualnie w 36 lokalizacjach są ogólnodostępne punkty ładowania, a 12 z nich jest już dostępnych w ramach usługi We Charge w aplikacji We Connect. Docelowo wszystkie punkty ładowania w obszarze parkingu dla klientów, mają być ogólnodostępne w ramach We Charge, co umożliwi łatwiejsze podróżowanie oraz łatwiejszą kontrolę wysokości stawek za ładowanie.

Dealerzy marki Volkswagen mogli decydować się na realizowanie inwestycji we współpracy z popularnymi operatorami sieci ładowania samochodów elektrycznych. Tego typu rozwiązanie pozwoliło zaoferować znacznie wyższą moc ładowania w wielu punktach w Polsce. Przykładowo dealer Rzepecki Mroczkowski w Poznaniu może pochwalić się ładowarką sieci Greenway, oferującą po dwa punkty ładowania AC i DC, w tym punkt o mocy 50 kW. Inny z salonów marki Volkswagen, Lellek w Gliwicach dzięki ładowarce sieci Nexity może zaoferować dwa punkty AC (11 kW) i dwa punkty DC (o mocy do 50 kW).

Marka Volkswagen, zgodnie ze swoją strategią Way To Zero, konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla. Poza oferowaniem modeli elektrycznych produkowanych z neutralnym bilansem emisji CO2, marka dąży do pełnej dekarbonizacji w poszczególnych obszarach swoich działań. Podobne idee przyświecają także wielu autoryzowanym dealerom Volkswagena.

Salonem, który przoduje pod względem inwestycji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, jest obiekt prowadzony przez Michała Ignaszaka w Kaliszu. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w Kaliszu ma powierzchnię 265 m2 i mieści się na dachu blacharni i lakierni. Zapewnia rocznie około 50 MWh (50 000 kWh) zielonej energii na potrzeby firmy. To wystarczyłoby na około 1000-krotne ładowanie od 0 do 100 procent średniej wielkości akumulatora samochodu elektrycznego.
„W Kaliszu dla naszych klientów oferujemy stacje ładowania o mocy 50 kW, jednocześnie dostępną dla trzech samochodów. Instalację fotowoltaiczną w Kaliszu uzupełniliśmy kontraktem na zakup energii wyłącznie ze źródeł odnawialnych od Polenergii. Tym sposobem łączne zapotrzebowanie na energię obiektu w Kaliszu jest realizowane w 100% zeroemisyjnie, ograniczamy w ten sposób emisję CO2 o ponad 200 ton rocznie. Nasz drugi salon – w Koninie, z dwoma punktami ładowania o łącznej mocy 40 kW został rok temu także wyposażony we własną instalację fotowoltaiczną o mocy 50 kWp i tym sposobem przyczynia się do ograniczenia emisji o kolejne 40 ton CO2 rocznie” – mówi Michał Ignaszak, dyrektor salonów marki Volkswagen w Koninie i Kaliszu.