Marka Volkswagen Samochody Osobowe w 2021 roku znów przekroczyła cele UE dotyczące emisji CO2

Marka Volkswagen Samochody Osobowe w 2021 roku znów przekroczyła cele UE dotyczące emisji CO2

  • łączna emisja CO2 nowych samochodów osobowych Volkswagena w Europie była o 5,5 mln gramów niższa niż dopuszczają limity
  • dostawy w pełni elektrycznych aut zostały w 2021 roku podwojone
  • Prezes Zarządu marki Volkswagen, Ralf Brandstätter: „Robimy ogromne postępy w naszej transformacji w kierunku elektromobilności i dekarbonizacji, co przybliża nas do celu, jakim są ustalenia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego”
  • elektryczna ofensywa w toku: kolejne debiuty nowych modeli zaplanowane na ten rok

Wstępne dane wskazują, że marka Volkswagen Samochody Osobowe z zapasem osiągnęła wyśrubowane europejskie cele flotowe w zakresie emisji CO2 na rok 2021; wszystkie nowe samochody marki wyemitowały ok. 5,5 miliona gramów CO2 mniej niż przewidywały limity. Flota samochodów osobowych nowych aut osobowych VW w Unii Europejskiej osiągnęła średnią emisję CO2 na poziomie 113 g/km, podczas gdy cel wynosił 119 g/km. Trzeba pamiętać, że w 2021 roku bardziej realistyczny standard WLTP zastąpił NEDC. Volkswagen rok wcześniej także przekroczył wyznaczone cele.

„Wyraźne przekroczenie celów, jeśli chodzi o emisję CO2 i to kolejny raz, pokazuje wyraźnie, jakie mamy podejście do zrównoważonego rozwoju, a dzięki strategii ACCELERATE przyspieszamy transformację w kierunku elektromobilności. To element naszych starań, by wypełnić postanowienia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego. W tym roku czeka nas ofensywa modelowa, jeśli chodzi o samochody elektryczne” – powiedział Prezes Zarządu Volkswagena, Ralf Brandstätter.
W minionym roku Volkswagen dostarczył więcej w pełni elektrycznych aut niż kiedykolwiek. Było to ponad 369 000 samochodów ładowanych z gniazdka (+73 procent w porównaniu z 2020), w tym 106 000 pojazdów hybrydowych (+33 procent) i 263 000 aut w pełni elektrycznych (+97 procent).

Volkswagen kolejny raz zwiększy nakłady na inwestycje. W najbliższych 5 latach będzie to ok. 18 mln euro. Większość (blisko 14 mld) będzie przeznaczona na rozwój elektromobilności, m.in. na opracowanie nowych modeli i dostosowanie fabryk do produkcji aut elektrycznych. Ponad miliard euro zostanie spożytkowany na rozwój technologii hybrydowej. Fabryki w Emden i Chattanooga (USA) w tym roku rozpoczną produkcję modelu ID.4. W obecnym roku finansowym Volkswagen poszerzy gamę oferowanych aut, zbudowanych na platformie MEB – na światowym rynku zadebiutują takie auta, jak ID.5, ID.5 GTX i ID. BUZZ.

Sercem programu dekarbonizacji „Way to Zero” jest strategia ACCELERATE, która zakłada przyspieszenie elektrycznej ofensywy. Volkswagen chce być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku. Wewnętrzny cel to obniżenie średniej emisji CO2 na samochód o 40 procent do 2030 roku (w porównaniu z rokiem 2018). Cały proces produkcji, wliczając łańcuchy dostaw i użytkowanie samochodów elektrycznych mają mieć neutralny bilans emisji CO2.

Celem jest całkowita elektryfikacja nowych samochodów. Do 2030 roku przynajmniej 70 procent sprzedanych w Europie aut osobowych VW będzie napędzana wyłącznie silnikiem elektrycznym, co oznacza, że będzie to przynamniej milion samochodów. W Stanach Zjednoczonych i Chinach udział pojazdów elektrycznych ma osiągnąć wówczas co najmniej 50 procent.

Ostateczne potwierdzenie danych dotyczących emisji CO2 przez Komisję Europejską nastąpi w późniejszym terminie.