Volkswagen zaprezentował prototyp w pełni elektrycznego samochodu terenowego – ID. XTREME

Volkswagen zaprezentował prototyp w pełni elektrycznego samochodu terenowego – ID. XTREME

  • zaprezentowany podczas wydarzenia ID. Treffen koncept ID. XTREME bazuje na seryjnym modelu ID.4 GTX
  • ID. XTREME to dowód na to, jak duże możliwości kryją się w platformie MEB
  • napędzany dwoma silnikami o łącznej mocy 387 KM prototyp to w tej chwili najmocniejszy model w rodzinie ID.
  • Volkswagen jest partnerem międzynarodowej imprezy ID. Treffen

Elektryczna niespodzianka podczas imprezy ID. Treffen w Locarno w Szwajcarii: Volkswagen zaprezentował koncept ID. XTREME, wyjątkowy prototyp elektrycznego auta terenowego, który wzbudził ogromne zainteresowanie entuzjastów motoryzacji, obecnych na imprezie. W pełni elektryczny koncept jest oparty na produkowanym seryjnie modelu ID.4 GTX z napędem na cztery koła i łączy zalety nowoczesnego SUV-a z poczuciem swobody, które dają samochody terenowe.

Nazwa konceptu ID. XTREME oznacza maksimum emocji i możliwość przeżycia przygody. Prototyp stworzył zespół Andreasa Reckewertha w dziale rozwoju Volkswagena. „To dowód na to, że platforma MEB ma ogromny potencjał” – mówi Silke Bagschik, szefowa linii produktowej MEB. „Dla wielu naszych klientów samochody są czymś znacznie więcej niż tylko środkiem transportu. Dzięki ID. XTREME, przenosimy elektromobilność na nowy poziom” – dodaje Bagschik. Rezultatem jest wyjątkowe auto terenowe, które zachwyca swoim surowym wyglądem i dużą mocą. Wydajny napęd na tylnej osi oraz zmiana oprogramowania w jednostce sterującej napędem zwiększają moc systemową samochodu o 88 KM – do 387 KM w porównaniu z ID.4 GTX, czyli o około 30 procent. „Nie możemy się doczekać, by dowiedzieć się, jak fani elektromobilności zareagują na ten pojazd. Na podstawie m.in. ich opinii zdecydujemy, co dalej z projektem” – kończy Silke Bagschik.

Wystarczy rzut oka na VW ID. XTREME, by się przekonać, że pojazd jest gotowy na niemal każdą przygodę. Podwyższone podwozie, 18-calowe felgi z terenowymi oponami, zmodyfikowany przedni zderzak oraz szersze o 50 mm nadkola wykonane metodą druku 3D nadają pojazdowi koncepcyjnemu agresywny wygląd. Bagażnik dachowy z dodatkowymi światłami LED oraz aluminiowa płyta pod podwoziem sprawiają, że w pełni elektryczny pojazd z napędem na wszystkie koła jest świetnie przygotowany na wycieczki poza utwardzone drogi.

Również pod względem akustycznym ID. XTREME ma do zaoferowania coś specjalnego: odgłosy jazdy zostały opracowane wspólnie z działem designu Volkswagena specjalnie dla tego prototypu. We wnętrzu samochód zachwyca szeregiem charakterystycznych elementów, m.in. licznymi wstawkami z alcantary, zmodyfikowanymi fotelami czy kontrastowymi elementami w kolorze pomarańczowym. Chyba nie trzeba dodawać, że ID. XTREME jest ekologiczny. Podstawą do jego budowy był nieużywany już egzemplarz testowy sprzed uruchomienia produkcji oraz używany wcześniej akumulator o pojemności 77 kWh.

Volkswagen ID. XTREME zadebiutował podczas ID. Treffen w Locarno w Szwajcarii. Wydarzenie organizowane przez i dla fanów elektromobilności odbyło się w tym roku po raz drugi i może stać się zielonym i zrównoważonym wydarzeniem, wzorowanym na mającym wieloletnią tradycję GTI Treffen nad jeziorem Wörthersee (Austria). W tym roku entuzjaści ID. z całej Europy spotkali się na brzegu Lago Maggiore w dniach od 6 do 10 września, aby podzielić się swoimi doświadczeniami z elektromobilnością.

Zainicjowana i zorganizowana przez ID. Drivers Club (klub zrzeszający kierowców i miłośników Volkswagenów ID.) impreza ID. Treffen jest wspierana przez Volkswagena w ramach jego zaangażowania w strategię Way to ZERO. W imprezie wzięli również udział eksperci Volkswagena, służąc uczestnikom informacjami na temat zrównoważonej mobilności. Obok ID. XTREME Volkswagen zaprezentował w Locarno także inne modele z rodziny ID.