Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym

Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym

  • najnowsze wcielenie platformy MQB evo pozwala wzbogacić wyposażenie Tiguana o szereg nowoczesnych technologii
  • nowa generacja przebojowego SUV-a Volkswagena będzie wyposażona w takie udogodnienia jak matrycowe reflektory HD LED Matrix i nowe adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC Pro
  • w odpowiedzi na sugestie użytkowników zmodyfikowano kokpit i system infotainment, które zapewniają bardziej intuicyjną i logiczną obsługę
  • światowa premiera nowego Tiguana odbędzie się jesienią, a wprowadzenie na rynek zaplanowano na 2024 r.

Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi funkcjami, takimi jak reflektory matrycowe HD LED Matrix. Samochód powstał na nowej generacji platformy MQB – evo. W wersji z napędem hybrydowem plug-in, nowy Tiguan osiągnie zasięg do około 100 kilometrów na samym akumulatorze. Światowa premiera odbędzie się jesienią, a auto zostanie wprowadzone na rynek w 2024 roku.

Tiguan od lat jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Volkswagen na całym świecie. Od debiutu jesienią 2007 roku ponad 7,4 miliona osób na całym świecie zdecydowało się właśnie na tego SUV-a.
Teraz Volkswagen wprowadza na rynek kolejną generację swojego bestsellerowego modelu.

Marka z Wolfsburga zmodernizowała platformę MQB, a jej nowa wersja – MQB evo – trafi właśnie do nowego Tiguana. „Najnowocześniejsze komponenty technologiczne doskonale współgrają w MQB evo: nowa generacja napędów hybrydowych plug-in z zasięgiem elektrycznym do nawet 100 kilometrów na akumulatorze, prawdopodobnie najlepsza aktywna kontrola zawieszenia w swoim segmencie, jakość wnętrza klasy premium oraz nowy i intuicyjny system infotainment zapewniają to, czego kierowcy oczekują od Volkswagena” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój.

Kilka nowych funkcji w skrócie

Matrycowe reflektory HD LED Matrix. Tiguan będzie jednym z pierwszych pojazdów w swojej klasie dostępnych z opcjonalnymi reflektorami matrycowymi HD LED Matrix. Technologia reflektorów matrycowych została opracowana wspólnie dla Tiguana i Touarega. W oparciu o zasadę top-down, technologia oświetlenia modelu klasy premium zostanie teraz zastosowana w aucie niższego segmentu – Tiguanie.

Nowa koncepcja wyświetlacza i obsługi. Wnętrze Tiguana zostało odświeżone i przeprojektowane. Volkswagen wziął pod uwagę wymagania klientów dotyczące intuicyjnej obsługi. Tiguan wchodzi na rynek z nowo opracowanym kokpitem i nowym systemem infotainment. Ekran o przekątnej do 15 cali jest bardzo czytelny, można za jego pomocą sterować nawigacją, muzyką i klimatyzacją, jest także możliwość ustawienia najczęściej używanych funkcji za pomocą przycisków szybkiego dostępu. Wysokiej jakości materiały, nowo opracowane fotele i skuteczna izolacja akustyczna zwiększają komfort jazdy. W szczególności w połączeniu z nowym pakietem akustycznym (opcja) Tiguan może konkurować pod względem wyciszenia z samochodami segmentu premium.

W przyszłości Tiguan będzie oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów (DSG). Podobnie jak w modelach Volkswagen ID., tryby będą zmieniane za pomocą intuicyjnego przełącznika po prawej stronie kolumny kierownicy. Obraca się go „do przodu” do pozycji D, aby jechać do przodu i „do tyłu” na R, aby jechać do tyłu, podczas gdy hamulec postojowy jest uruchamiany przez naciśnięcie boku przełącznika. Ponadto za kierownicą dostępne są łopatki do zmiany biegów.

Elektronicznie sterowane zawieszenie dla większego komfortu i dynamiki. MQB evo stanowi punkt wyjścia dla nowej generacji adaptacyjnego sterowania zawieszeniem: opcjonalnego DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi. Nowy model jest teraz dodatkowo standardowo wyposażony w menedżera dynamiki pojazdu, który zadebiutował w obecnym Golfie GTI. System ten steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) oraz amortyzatorami w zawieszeniu DCC Pro. Dzięki systemowi, który może przyhamować wybrane koła i regulować siłę tłumienia amortyzatorów, nowy Tiguan prowadzi się bardziej stabilnie i precyzyjnie. Znacznie wzrósł komfort jazdy, a na zakrętach Tiguan zachowuje się niemal jak sportowe auto.

TDI, TSI, eTSI i eHybrid. Dzięki zastosowaniu platformy MQB evo w Tiguanie można było zastosować różne rodzaje napędu. Będzie on oferowany z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), z benzynowymi silnikami z turbodoładowaniem w wersji mild hybrid (eTSI) i jako hybrydy plug-in (eHybrid). Zasięg nowych napędów hybrydowych typu plug-in z wykorzystaniem samego akumulatora został zwiększony do nawet 100 kilometrów (zależnie od wyposażenia). Ponadto ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a nowością będzie możliwość ładowania akumulatora prądem stałym.

Fotele klasy premium. Tiguan będzie mógł być wyposażony w przednie fotele ergoActive. Posiadają one m.in. pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach oraz funkcję pneumatycznego masażu – rozwiązania, które zwykle można znaleźć w modelach klasy premium. Są one również wyposażone w podgrzewanie i wentylację.

Większy bagażnik. Długość nowego Tiguana wzrosła o około trzy centymetry. Wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostają niemal identyczne jak w poprzedniku. Mimo to udało się znacznie lepiej wykorzystać przestrzeń, chociaż nowy SUV jest tylko nieznacznie dłuższy od poprzednika, pojemność bagażnika wzrosła o 33 litry – do 648 litrów (do wysokości oparć tylnej kanapy).