Testy nowego, elektrycznego Volkswagena ID.7 zbliżają się do końca
- Przyszły flagowy model rodziny ID. będzie oferowany w Europie, Chinach i Ameryce Północnej
- Auto będzie dysponować zasięgiem do 700 km (wg procedury WLTP)
- Zawieszenie i wnętrze ID.7 zaprojektowano przede wszystkim z myślą o wysokim komforcie jazdy
- Nowy układ napędowy pozwolił poprawić wydajność i zwiększyć moc
- Obsługa systemów pokładowych została dopasowana do oczekiwań użytkowników
Rozpoczęło się odliczanie do premiery nowego Volkswagena ID.7: światowa premiera elektrycznego, flagowego modelu rodziny ID. odbędzie się w poniedziałek, 17 kwietnia. Na niespełna dwa tygodnie przed tą datą Volkswagen podaje kolejne szczegóły dotyczące napędu, układu jezdnego i funkcji poprawiających komfort jazdy. Nowy ID.7, który został zaprojektowany jako auto do jazdy na długich dystansach, wzmocni ofertę marki w klasie wyższej średniej w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Volkswagen planuje do 2030 roku zwiększyć udział modeli elektrycznych w swojej sprzedaży w Europie do 80%. Nowy ID.7 jest ważnym kamieniem milowym na tej drodze, ponieważ jego wprowadzenie na rynek europejski planowane jest przed końcem 2023 roku.
Zakamuflowane egzemplarze ID.7 przechodzą jeszcze ostatnie testy w okolicach Alicante w Hiszpanii. Nowy, całkowicie elektryczny model prezentuje swoje atuty na krętych i górskich drogach tego regionu. „W modelu ID.7 w jeszcze większym stopniu wykorzystaliśmy potencjał platformy MEB. Zastosowaliśmy także nowy, mocniejszy i bardziej wydajny silnik elektryczny. Ponadto dopracowaliśmy zawieszenie, dzięki czemu mogliśmy jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy. Połączenie doskonałego układu napędowego, komfortowego układu jezdnego i dużego zasięgu sprawia, że ID.7 jest idealną limuzyną na dalekie podróże” – mówi Kai Grünitz, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za rozwój.
Lepsze osiągi i wyższa wydajność dzięki nowo opracowanemu silnikowi elektrycznemu.
ID.7 jest pierwszym modelem opartym na platformie MEB, w którym wykorzystano nowy, wydajny napęd. To najmocniejszy i dysponujący najwyższym momentem obrotowym silnik elektryczny w rodzinie ID. Nosi on oznaczenie APP550 i został opracowany przez Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest produkowany.
Układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii: w zależności od wielkości akumulatora prognozowany jest zasięg WLTP do 700 kilometrów i moc ładowania do 200 kW. Te dwie liczby wyraźnie wskazują, że ID.7 sprawdzi się idealnie na długich dystansach.
Nowy układ jezdny – wysoki poziom komfortu i świetne właściwości jezdne.
Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie DCC i menedżer dynamiki jazdy zostały znacząco ulepszone. Wybór trybu jazdy pozwala dopasować pracę podwozia do indywidualnych upodobań – od komfortowego po zawieszenie o sportowym charakterze. Wraz z nowym, progresywnym układem kierowniczym systemy te zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne i maksymalną stabilność. Technologie te były gruntownie sprawdzane podczas testów w Hiszpanii.
Niezwykle przestronne wnętrze i prostsza obsługa.
Wykończone wysokiej jakości materiałami wnętrze oferuje mnóstwo miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Kokpit został całkowicie przeprojektowany, wszystkie niezbędne informacje i ostrzeżenia są wyświetlane na wyświetlaczu za kierownicą. Inne ważne informacje kierowca otrzymuje za pośrednictwem standardowego wyświetlacza head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Sercem systemu jest wyświetlacz inforozrywki, który ma standardowo przekątną 15 cali, jego obsługa została uproszczona. Na przykład obsługa klimatyzacji jest teraz znacznie łatwiej dostepna – to reakcja marki na sygnały od użytkowników. Komfort obsługi zwiększają także konfigurowalne przyciski bezpośredniego dostępu.
Fotele ergoActive: podgrzewane, wentylowane i z funkcją masażu.
Volkswagen opracował dla ID.7 nowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu. W zależności od wersji oferują one do 14 kierunków elektrycznej regulacji. Mają one także zaprojektowaną zupełnie na nowo funkcję masażu. Oprócz indywidualnych ustawień kierowca i pasażer z przodu mogą wybrać tryb automatyczny – w tym przypadku czujniki temperatury i wilgoci w fotelach rozpoznają zapotrzebowanie na chłodzenie i/lub ogrzewanie i odpowiednio sterują ustawieniami. Nowo opracowana funkcja masażu opcjonalnych foteli ergoActive Premium dla kierowcy i pasażera z przodu oferuje szczególnie wysoki poziom komfortu. W klasie wyższej średniej, do której należy ID.7 tego typu fotele to nowość, wcześniej były zarezerwowane dla aut klasy luksusowej.