Digital Cockpit Pro

Digital Cockpit Pro wyświetla dane i informacje dotyczące samochodu na wysokiej rozdzielczości ekranie zastępującym prędkościomierz. Kierowca ma do wyboru pięć układów ekranu, dostosowanych do jego potrzeb. Na przykład w trybie nawigacji prędkościomierz i obrotomierz przesuwają się na bok, by zrobić więcej miejsca na mapę. Dane i informacje, w tym także z nawigacji i systemów wspomagających, mogą być również wyświetlane w oknach wewnątrz prędkościomierza i obrotomierza. Digital Cockpit Pro jest także połączony z innymi systemami wspomagającymi, a dane wyświetlane zazwyczaj na ekranie systemu Infotainment, jak zdjęcia z książki telefonicznej czy okładki płyt, mogą być prezentowane bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.  

Widok przez kierownicę na Active Info Display

Dodatkowy wyświetlacz

Wskazania na dodatkowym wyświetlaczu nad konsolą środkową, dostępnym jako opcja lub element wyposażenia dodatkowego dla Scirocco, Beetle i Beetle Cabriolet, informują kierowcę o ciśnieniu doładowania i temperaturze oleju silnikowego. Wielofunkcyjny stoper mierzy czasy przejazdu i postoju.

Dynamiczne prowadzenie do celu

System nawigacyjny z dynamicznym prowadzeniem do celu śledzi komunikaty drogowe o utrudnieniach w ruchu, korkach oraz zamkniętych drogach i sprawdza, czy można je ominąć, a następnie proponuje kierowcy objazd. W tym celu wykorzystuje informacje drogowe nadawane przez Traffic Message Channel (TMC).

Patrz też:
System nawigacyjny
Traffic Message Channel (TMC)

System nawigacyjny Volkswagena

Doświetlanie zakrętów

Dynamiczne doświetlanie zakrętów realizowane jest przez system ruchomych reflektorów biksenonowych, wykonujących skręt razem ze skrętem kierownicy. Volkswagen oferuje funkcję dynamicznego doświetlania razem ze statycznym doświetlaniem zakrętów. Dzięki znacznie lepszemu oświetleniu drogi i pobocza ryzyko wypadków na zakrętach zmniejsza się, gdyż kierowca dużo wcześniej widzi przebieg zakrętów oraz osoby, zwierzęta lub przeszkody za zakrętem i zyskuje ceny czas na reakcję.
Od prędkości 10 km/h światła dynamicznie doświetlające zakręty podążają za łukiem drogi – moduł ksenonowy wewnętrznego reflektora odchyla się o maksymalnie 15° w kierunku wewnętrznej strony zakrętu, a zewnętrzny reflektor o maksymalnie 7,5° w kierunku zewnętrznej strony zakrętu. Takie ograniczenie kąta odchylenia zapobiega oślepianiu kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

Patrz też:
Statyczne doświetlanie zakrętów
Reflektory biksenonowe
Dynamiczna regulacja świateł drogowych Dynamic Light Assist

Volkswagen nocą widziany od góry na zakręcie. Widać światła doświetlające zakręty jako stożek światła

Digital Sound Processing (DSP)

Nowy wymiar słuchania muzyki zapewnia Digital Sound Processing Volkswagena. Specjalny algorytm może sterować dźwiękiem we wnętrzu samochodu, co pozwala uzyskać optymalne nagłośnienie w każdym miejscu kabiny. DSP rozdziela dźwięk wokół słuchacza jak w sali koncertowej. Wrażenie przestrzenne jest optymalizowane także przy konwencjonalnych źródłach stereo, które przy odtwarzaniu przetwarzane są na kilka oddzielnych kanałów audio. 

Wnętrze VW Golfa, detal: przedni boczny głośnik

Dynamiczna regulacja zasięgu świateł

O optymalne ustawienie świateł drogowych i oświetlenie jezdni dba dynamiczna regulacja zasięgu świateł. Zasięg świateł pozostaje niezmienny mimo zmiany obciążenia samochodu, co zapobiega oślepianiu innych kierowców. Regulacja działa automatycznie i dostosowuje kąt pochylenia reflektorów do aktualnego obciążenia przez pasażerów i bagaż oraz koryguje ustawienie reflektorów także przy ruszaniu, przyspieszaniu i hamowaniu.
Sterownik przetwarza oprócz sygnałów z czujników nachylenia także sygnały elektronicznego prędkościomierza i sterownika ABS. Dzięki temu system może odróżnić, czy samochód stoi, czy jedzie ze stałą prędkością. Dodatkowo sterownik rozróżnia zmiany sygnałów prędkości (przyspieszanie i hamowanie). Zmiana ustawienia świateł trwa ułamki sekundy. W zależności od prędkości silniki w reflektorach dbają o optymalny rozdział światła na autostradzie, drodze krajowej lub w mieście. W przypadku reflektorów ksenonowych automatyczna regulacja zasięgu jest wymagana przez przepisy. Volkswagen wykracza poza te wymagania stosując seryjnie dynamiczną regulację zasięgu świateł.

Patrz też:
Reflektory biksenonowe

Dynamiczna regulacja świateł drogowych Dynamic Light Assist

Dynamic Light Assist przez lepsze oświetlenie drogi dba o jeszcze większy komfort prowadzenia samochodu.
System ze zmiennym rozkładem strumienia światła pozwala jeździć przez cały czas na światłach drogowych bez oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Funkcja maskowania miejscowo przesłania strumień świateł drogowych. Kamera wbudowana w lusterko wewnętrzne przekazuje do systemu Dynamic Light Assist informacje o jadących z przeciwka pojazdach oraz oświetleniu ulicznym.
Dynamic Light Assist zapewnia zupełnie nową jakość oświetlenia, zawsze dopasowanego do sytuacji na drodze.

Patrz też:
Dynamiczne doświetlanie zakrętów

Remaining time, --:--
Volkswagen nocą na drodze widziany z góry. Regulacja świateł drogowych przedstawiona jako stożek światła

Dynamiczny asystent ruszania

W samochodach z elektronicznym hamulcem postojowym dynamiczny asystent ruszania zwiększa komfort ruszania. Kierowca może po prostu ruszyć nie zwalniając przedtem elektronicznego hamulca postojowego. Jest to szczególnie praktyczne przy ruszaniu na wzniesieniach.
Aby zapewnić możliwie jak najlepsze ruszanie, niektóre z modeli z manualną skrzynią biegów posiadają czujnik sprzęgła oceniający jego działanie i gwarantujący w ten sposób optymalną reakcję systemu. Wystarczy wciśnięcie pedału przyspieszenia i zwolnienie sprzęgła, by auto ruszyło. W modelach z automatyczną skrzynią biegów kierowca musi tylko wcisnąć pedał przyspieszenia. Technicznie wygląda to tak: sterownik elektronicznego hamulca postojowego analizuje sygnały dotyczące momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika, nachylenia wzniesienia, pedału gazu i ewentualnie pozycji sprzęgła, by ustalić idealny moment puszczenia hamulców.

Patrz też:
Hamulec postojowy, elektroniczny
Funkcja Auto Hold

Wnętrze Volkswagena z fokusem na dynamicznego asystenta ruszania na konsoli środkowej