Wiele podróży, jeden cel: bezpieczeństwo!
Iwona bardzo dużo podróżuje, a do tego jej auto przejechało już ponad 140 tysięcy kilometrów po polskich drogach! Nic zatem dziwnego, że postanowiła oddać swojego Golfa w profesjonalne ręce Sebastiana – doświadczonego mechanika Autoryzowanego Serwisu Volkswagena. Tym bardziej, że zaniepokoił ją stukot, który może być sygnałem problemów z zawieszeniem. Sebastian nie tylko przeprowadził kontrolę układu kierowniczego i zawieszenia oraz pomiar geometrii kół, ale także wyjaśnił, dlaczego z zawieszeniem nie ma żartów i doradził, jak jeździć, żeby zapobiegać awariom zawieszenia.
Kontrola zawieszenia z mechanikiem
Iwona, przy przebiegu ponad 140 tys. kilometrów swojego Volkswagena Golfa, postanowiła w końcu przeprowadzić kontrolę zawieszenia. Dlaczego warto to robić regularnie? Podpowie Sebastian – mechanik samochodowy, którego odwiedziła Iwona.
Niepokojący stukot, zgrzyt lub wydłużona droga hamowania? To może być układ zawieszenia! Reaguj, zanim będzie za późno. Jazda z uszkodzonym zawieszeniem jest niebezpieczna i wpływa na trwałość całego układu, dlatego kontrolę zawieszenia należy wykonywać regularnie przy każdym okresowym przeglądzie pojazdu. Najlepiej oddać auto w ręce wykwalifikowanego mechanika samochodowego, który przy pomocy odpowiedniego sprzętu diagnostycznego rzetelnie przeprowadzi kontrolę i wykryje usterkę, która może być potencjalnie niebezpieczna.
Jazda z uszkodzonym zawieszeniem jest niebezpieczna i wpływa na trwałość całego układu, dlatego kontrolę zawieszenia należy wykonywać regularnie przy każdym okresowym przeglądzie pojazdu. Nie jest to droga usługa i musi zostać wykonana przez wykwalikowanego mechanika, dysponującego odpowiednim sprzętem diagnostycznym. Z pewnością dużo cenniejsze jest zdrowie i życie podróżujących. Podjedź do najbliższego Autoryzowanego Serwisu Volkswagena, zanim będzie za późno. Reaguj też, jeśli zaobserwujesz niepokojące objawy: stukot, zgrzyt lub niestabilność na zakrętach.