Wszystko o kołach
Oferujemy przydatne rady, które wydłużą żywotność opony oraz ważne informacje o głębokości bieżnika i ciśnieniu w oponach
Bieżnik opony
Pomiar minimalnej głębokości bieżnika
W szerokich rowkach opon znajdują się małe mostki o wysokości 1,6 mm – jest to minimalna dopuszczalna głębokość bieżnika. Porównując grubość bieżnika z mostkami można sprawdzić, jak mocno opona jest zużyta. W rowkach mieści się moneta 1 Euro – 4 mm to nasze zalecenie minimalnej głębokości bieżnika w oponach zimowych i oponach na wszystkie warunki atmosferyczne. W oponach letnich doradzamy co najmniej 3 mm.
Ta ilustracja przedstawia wpływ, jaki zużyte opony zimowe mają na drogę hamowania.
Porady dotyczące opon
Zebraliśmy szereg przydatnych porad, dzięki którym wydłużysz żywotność opon w Twoim samochodzie.
Porady dotyczące opon
Zebraliśmy szereg przydatnych porad, dzięki którym wydłużysz żywotność opon w Twoim samochodzie.
Nierówne zużycie opony
Poznaj potencjalne nieregularne wzorce uszkodzeń, które wymagają działania.
Ciśnienie w oponach
Lampka kontrolna
Ciśnienie w oponach za niskie lub uszkodzony wskaźnik ciśnienia
Lampka kontrolna świeci? Ciśnienie w jednej z opon prawdopodobnie znacznie spadło lub uszkodzona jest struktura opony. Jedź wolniej, unikaj gwałtownych skrętów i nagłego hamowania i możliwie jak najszybciej sprawdź opony. Wszystko w porządku a lampka nadal świeci? Udaj się do warsztatu na kontrolę systemu. Więcej informacji o lampkach kontrolnych znajdziesz w instrukcji użytkowania.
System kontroli ciśnienia w oponach
Mniejsze zużycie i większy komfort jazdy
Zbyt niskie ciśnienie prowadzi do szybkiego uszkodzenia opony. Od listopada 2014 roku wszystkie nowe samochody osobowe Volkswagen są fabrycznie wyposażone w system kontroli ciśnienia w oponach.