Informacje na temat kampanii przywoławczych 20DY
Twoje bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze, dlatego zwracamy się z pilną prośbą o współpracę przy realizacji tej kampanii.
Jak informowaliśmy w poprzedniej kampanii przywoławczej 20DP, testy wykazały, że w niektórych egzemplarzach modelu Touran napędzanych gazem ziemnym może rozwinąć się korozja w obszarze dwóch butli gazowych umieszczonych z tyłu, która jest tylko częściowo widoczna z zewnątrz. Na zaawansowanym etapie korozja może spowodować osłabienie materiału i pęknięcie jednej z butli gazowych – zwłaszcza podczas napełniania paliwem. Jeśli tak się stanie, istnieje znaczne ryzyko obrażeń, które stanowią zagrożenia dla życia i kończyn.
Z tego powodu w poprzedniej kampanii przywoławczej 20DP prosiliśmy Cię o skontaktowanie się z partnerem serwisowym Volkswagen, aby można było dezaktywować dwie tylne butle gazowe, co pozwoli zapobiec ryzyku ich pęknięcia.
Jednocześnie Volkswagen AG ogłosił, że skontaktuje się z Tobą, gdy tylko zostanie znalezione rozwiązanie techniczne związane z dezaktywowanymi butlami gazowymi. Obecnie dostępne jest rozwiązanie techniczne, które dotyczy ramy montażowej butli z gazem. Rama montażowa w samochodzie jest dostosowywana tak, aby umożliwić organizacjom testującym przeprowadzenie wizualnej kontroli wszystkich obszarów butli gazowych. W efekcie wszystkie butle gazowe są sprawdzane pod kątem korozji. Te bez oznak korozji są ponownie aktywowane, a te z korozją – wymieniane.