Ceny samochodów
hybrydowych plug-in
Ceny hybryd to temat, który potrafi wzbudzać spore emocje. Nowoczesne pojazdy wyposażone w wydajne i ekologiczne układy hybrydowe plug-in zapewniają
nie tylko niską emisję spalin, lecz także wysoki komfort jazdy. Sprawdź, jak różnią się ceny zakupu oraz koszty eksploatacji samochodów hybrydowych
i spalinowych.
Przykłady cen samochodów hybrydowych
Jak prezentują się ceny nowoczesnych hybryd typu plug-in? Cennik rodzinnego SUV-a Tiguan rozpoczyna się od 188 190 zł, a sportowej limuzyny i kombi Arteona od 241 790 zł. Touareg to flagowy SUV i zarazem największy model w ofercie niemieckiej marki Volkswagen. Model ten jest również dostępny w wersji hybrydowej plug-in, a jego ceny zaczynają się od 403 990 zł.
Jak sfinansować zakup hybrydy plug-in
Volkswagena?
Nie musisz angażować znacznych środków finansowych, aby jeździć nowym Volkswagenem z napędem hybrydowym plug-in. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie zakupu nowego auta za gotówkę. Jeśli jednak wolisz przeznaczać stałe miesięczne kwoty i cieszyć się każdego dnia z jazdy ekologicznym i dynamicznym samochodem PHEV, Volkswagen ma bogatą ofertę finansowania dopasowaną do potrzeb każdego klienta.
Klienci indywidualni – kredyt klasyczny
Osoby fizyczne kupujące auto hybrydowe plug-in marki Volkswagen mogą skorzystać z kilku dostępnych form finansowania. Popularnym rozwiązaniem jest klasyczny kredyt, w ramach którego możesz rozłożyć płatność nawet na cztery lata.
Na początku umowy często konieczne jest wniesienie określonej wpłaty własnej, która zazwyczaj wynosi
od 30 do 50% wartości początkowej samochodu. Pozostałą kwotę należy wnieść w 36 lub 48 równych ratach. Po zakończeniu umowy samochód przechodzi na własność kredytobiorcy. Klasyczny kredyt to dobre rozwiązanie dla osób, którym zależy na najniższych kosztach.
Koszty kredytu klasycznego
Z jakimi wydatkami wiąże się zakup Volkswagena Tiguana w wersji hybrydowej plug-in, korzystając
z klasycznego kredytu? Koszt zakupu podstawowej wersji auta to 188 190 zł. W ramach finansowania można także ująć roczną polisę ubezpieczenia komunikacyjnego w kwocie 5 081 zł. Wybierając minimalną wysokość wpłaty własnej 30% oraz maksymalny okres trwania umowy klasycznego kredytu – 48 miesięcy, wysokość miesięcznej raty wyniesie 3 097 zł.
Klienci indywidualni – Kredyt Jak Abonament
Alternatywnym rozwiązaniem dla klientów indywidualnych jest Kredyt Jak Abonament. W ramach
tej usługi kupujący płaci niższe raty w porównaniu do kredytu klasycznego, ponieważ spłacana jest tylko prognozowana utrata wartości samochodu. Okres finansowania może wynosić od 24 do 48 miesięcy. Gdy umowa dobiegnie końca, samochód hybrydowy może zostać zwrócony do salonu lub wykupiony za ustaloną na początku umowy kwotę. Należność można wnieść jednorazowo lub w ratach. Decydując się na zwrot auta do salonu, klient otrzymuje możliwość wyboru nowego modelu w ramach nowej umowy finansowania.
Kredyt Jak Abonament różni się od klasycznego finansowania brakiem konieczności wniesienia wpłaty własnej. Stawiając na Kredyt Jak Abonament, należy wybrać limit przebiegu rocznego mieszczącego
się w zakresie od 10 do 40 tys. km. W przypadku przekroczenia ustalonego przebiegu naliczona zostanie opłata, którą należy uiścić tylko w przypadku oddania auta do salonu po zakończeniu umowy. Wysokość opłaty zawarta jest w umowie finansowania.
Koszty Kredytu Jak Abonament
Jaka jest wysokość miesięcznej raty za Volkswagena Tiguana PHEV kosztującego 188 190 zł brutto przy wyborze opcji Kredyt Jak Abonament? Decydując się na początkową wpłatę 30% i 48-miesięczną umowę
z rocznym limitem przebiegu wynoszącym 20 tys. km, miesięczna rata wyniesie 1 558 zł, czyli o ponad połowę mniej niż w przypadku klasycznego kredytu. Z kolei rezygnując z wpłaty początkowej, raty miesięczne dla takich samych parametrów umowy wyniosą 2 961 zł.
Finansowanie dla firm – leasing klasyczny
Przedsiębiorcy pragnący kupić nowego Volkswagena z napędem hybrydowym plug-in, mogą skorzystać
z leasingu. Podobnie jak kredyt dla klientów indywidualnych także finansowanie dla firm dostępne jest
w dwóch wariantach. Pierwszym z nich jest klasyczny leasing.
Rozwiązanie to jest korzystne dla przedsiębiorców, ponieważ wszystkie opłaty związane z finansowaniem zakupu pojazdu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponadto wysokość wpłaty własnej może wynosić 0% wartości auta. Oznacza to możliwość nabycia nowego Volkswagena z salonu bez angażowania środków finansowych przedsiębiorstwa.
W trakcie trwania umowy samochód hybrydowy jest własnością podmiotu udzielającego leasingu,
a po zapłaceniu ostatniej raty, czyli tzw. wykupu, pojazd przechodzi na własność leasingobiorcy. Możliwe jest także odliczenie 50% podatku VAT od wszystkich wydatków związanych z finansowaniem i eksploatacją auta w przypadku użytkowania samochodu na cele prywatne i służbowe. Istnieje także opcja odliczenia 100% podatku VAT, jeśli samochód używany jest wyłącznie do celów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Koszty leasingu klasycznego
Ile wyniesie miesięczna rata klasycznego leasingu za samochód hybrydowy Volkswagen Arteon w wersji plug-in? Cena podstawowej wersji modelu wynosi 241 790 zł brutto, czyli 196 577 zł netto. Wysokość raty zależy od kwoty wpłaty własnej, czasu trwania umowy i wartości wykupu, czyli ostatniej raty. Wpłacając 30%
i decydując się na 60-miesięczną umowę z wykupem wynoszącym 1% wartości auta, rata miesięczna wyniesie 2 641 zł netto. Z kolei w przypadku analogicznych parametrów, lecz bez wpłaty własnej kwota raty wyniesie 3 780 zł netto.
Finansowanie dla firm – leasing jak abonament
Leasing jak abonament to wygodna forma finansowania zakupu samochodu dla przedsiębiorców. Rozwiązanie to pozwala spłacać jedynie prognozowaną utratę wartości nowego samochodu PHEV. Dzięki temu użytkownik może płacić znacznie mniejsze comiesięczne raty w porównaniu do klasycznego leasingu lub zdecydować się na samochód wyższej klasy bądź z lepszym wyposażeniem.
Umowa leasingu jak abonament może zostać zawarta na okres 24, 36 lub 48 miesięcy. Po jej zakończeniu użytkownik decyduje, czy chce oddać samochód do salonu, czy wykupić pojazd. W drugim przypadku należy wnieść jednorazową opłatę w wysokości pozostałej wartości auta. Koszt miesięcznej raty leasingu jak abonament zależy także od kwoty wpłaty początkowej. Jej wniesienie nie jest jednak obowiązkowe,
co pozwala cieszyć się nowym samochodem bez ponoszenia nakładów finansowych na start. W leasingu jak abonament wszystkie koszty związane z finansowaniem można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
Finansowanie zakupu auta w leasingu jak abonament wymaga wskazania rocznego przebiegu. Jeśli wartość
ta zostanie przekroczona, na koniec umowy klient zobowiązany jest do dokonania dopłaty według stawki wskazanej w umowie. Obowiązek dopłaty występuje tylko wtedy, gdy samochód zwracany jest do salonu
po zakończeniu umowy. Klienci oddający użytkowany dotychczas pojazd często wybierają najnowszy model
z oferty Volkswagena i rozpoczynają nową umowę leasingu jak abonament.
Koszty leasingu jak abonament
Jaka jest wysokość miesięcznej raty w przypadku Volkswagena Arteona eHybrid? Cena modelu
w podstawowej wersji wynosi 196 577 zł netto. Wpłacając 30% wartości nowego auta i wybierając 48-miesięczną umowę z rocznym limitem 20 tys. km (czyli 80 tys. km na cały okres umowy) rata wyniesie 1 017 zł netto. Rezygnując z wpłaty własnej, miesięczne zobowiązanie dla tych samych parametrów wyniesie 2 409 zł netto.
Czy hybrydy plug-in są droższe w zakupie od samochodów spalinowych?
Samochody hybrydowe plug-in są oszczędniejsze od spalinowych odpowiedników. Wynika
to z zastosowania dwóch jednostek napędowych oraz akumulatorów trakcyjnych, które pozwalają pokonywać spore dystanse, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Wyposażenie nowoczesnego samochodu w te i inne rozwiązania podnoszące wydajność jazdy wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów.
O ile droższe są samochody hybrydowe od spalinowych? Rodzinny SUV Tiguan w wersji eHybrid kosztuje
od 188 190 zł brutto. Wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów DSG, a moc systemowa układu hybrydowego to 245 KM. Natomiast cena zakupu podstawowej wersji spalinowego Tiguana z silnikiem 1,5 TSI o mocy 150 KM z manualną skrzynią biegów wynosi 145 090 zł, a z automatyczną skrzynią biegów DSG - 155 590 zł.
Dlaczego warto wybrać samochód hybrydowy mimo wyższej ceny? Jest oszczędniejszy i wydajniejszy,
co przekłada się na niższe koszty eksploatacji. Auta hybrydowe łącząc silniki spalinowe z elektrycznymi, zapewniają mniejsze zużycie paliwa, a tym samym cechują się niższą emisją CO2.
Porównanie kosztów eksploatacji
hybryd i samochodów spalinowych
Wyższa cena zakupu samochodów hybrydowych plug-in względem wersji spalinowych szybko zwraca
się podczas codziennej eksploatacji. Jednym z największych kosztów związanych z użytkowaniem samochodu jest zakup paliwa. Auta hybrydowe dzięki nowoczesnym technologiom napędowym oraz możliwości ładowania samochodu w domu, w pracy, czy na ogólnodostępnych stacjach zużywają o wiele mniej paliwa
od aut spalinowych.
Volkswagen Tiguan eHybrid, według aktualnej normy WLTP, zużywa w cyklu mieszanym zaledwie od 1,35 do 1,7 l/100 km. Aktualna średnia cena benzyny bezołowiowej 95 w Polsce (stan na 16.08.2023 r.) wynosi ok. 6,50 zł za litr. Oznacza to, że koszt zakupu paliwa potrzebnego do pokonania 100 km hybrydowym Tiguanem wynosi od 8,80 do 11 zł. Zużycie energii elektrycznej na wspomnianym dystansie wynosi w cyklu mieszanym 16,6 kWh. Z kolei maksymalna cena zakupu 1 kW energii elektrycznej w 2023 r. dla klientów indywidualnych (limit 3000 kWh rocznie na gospodarstwo domowe) wynosiła ok. 0,85 zł brutto. Koszty związane ze zużyciem prądu na dystansie 100 km wynoszą zatem ok. 14,10 zł. Sumując cenę benzyny i energii elektrycznej pokonanie 100 km Tiguanem eHybrid, kosztował więc średnio od 23 do 25 zł.
Volkswagen Tiguan eHybrid, według aktualnej normy WLTP, zużywa w cyklu mieszanym zaledwie od 1,35 do 1,7 l/100 km. Aktualna średnia cena benzyny bezołowiowej 95 w Polsce (stan na 16.08.2023 r.) wynosi ok. 6,50 zł za litr. Oznacza to, że koszt zakupu paliwa potrzebnego do pokonania 100 km hybrydowym Tiguanem wynosi od 8,80 do 11 zł. Zużycie energii elektrycznej na wspomnianym dystansie wynosi w cyklu mieszanym 16,6 kWh. Z kolei maksymalna cena zakupu 1 kW energii elektrycznej w 2023 r. dla klientów indywidualnych (limit 3000 kWh rocznie na gospodarstwo domowe) wynosiła ok. 0,85 zł brutto. Koszty związane ze zużyciem prądu na dystansie 100 km wynoszą zatem ok. 14,10 zł. Sumując cenę benzyny i energii elektrycznej pokonanie 100 km Tiguanem eHybrid, kosztował więc średnio od 23 do 25 zł.