Ekonomiczny samochód
Samochody ekonomiczne i ekologiczne

Samochody z najniższym spalaniem

Wydatki na paliwo stanowią jeden z największych kosztów związanych z eksploatacją samochodu. Wybór ekonomicznego samochodu pozwala więc zaoszczędzić znaczne kwoty podczas każdej wizyty na stacji benzynowej. Warto zauważyć, że niższe spalanieOpens an external link oznacza także mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Wyjaśniamy, które modele Volkswagena zużywają najmniej paliwa oraz jak nowoczesne technologie wpływają na ekonomiczną i ekologiczną eksploatację samochodów.

 

Przegląd modeli z niskim zużyciem paliwa

Nowoczesne samochody zużywają znacznie mniej paliwa od podobnych modeli sprzed lat. Wynika to m.in. z postępu technologicznego w konstrukcji pojazdów. Ekonomiczna eksploatacja to jedno z wyzwań stawianych przed inżynierami opracowującymi najnowsze samochody VolkswagenaOpens an external link. Sprawdź, jakie modele z oferty producenta zużywają najmniej paliwa.

 

Ekonomiczna eksploatacja auta

Volkswagen Polo

PoloOpens an external link – pierwsza generacja tego wszechstronnego samochodu miejskiego weszła na rynek w 1975 r. Obecnie w salonach sprzedawana jest szósta odsłona modelu, która przestronnością dorównuje autom kompaktowym. Nowoczesna stylistyka, inteligentne rozwiązania technologiczne oraz wydajne i ekonomiczne jednostki napędowe to znaki rozpoznawcze miejskiego Volkswagena.

Volkswagen Polo silnik

Najczęściej spotykanym silnikiem w modelu Polo jest benzynowa jednostka napędowa 1,0 TSI, której nazwa oznacza zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa i turbodoładowania. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań, trzycylindrowy silnik o pojemności skokowej jednego litra generuje w zależności od wersji od 95 do 115 KM. Jednostka napędowa może być połączona z 5-biegową, manualną skrzynią biegów lub 7-biegową przekładnią automatyczną DSG.

Volkswagen Polo zużycie paliwa

Klienci szukający najekonomiczniejszej wersji nowego Volkswagena Polo powinni wziąć pod uwagę 95-konny wariant mocy połączony z manualną skrzynią biegów. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym według normy WLTP w przypadku takiej konfiguracji modelu wynosi od 5,2l/100km do 5,6l/100km. Wybierając wyższy komfort jazdy, zapewniany przez automatyczną skrzynię biegów, należy liczyć się z nieco większym zużyciem paliwa. Volkswagen Polo wyposażony w przekładnię DSG zużywa od 5,4l/100km do 5,7l/100km

Nowy T-Cross

Wiosną na polskim rynku zadebiutował nowy Volkswagen T-CrossOpens an external link, prezentując trzy warianty silników benzynowych TSI o różnych mocach: 95 KM, 115 KM i 150 KM. Klienci mają do wyboru pięć różnych wersji wyposażenia, począwszy od podstawowej, poprzez Life, Special Edition, Style, aż po wersję usportowioną R-Line.

Volkswagen T-Cross silnik

W standardowym wyposażeniu bazowej wersji znajdziemy zaawansowane technologicznie reflektory LED, tylne światła LED, system rozpoznawania znaków drogowych, Digital Cockpit oraz 8-calowy ekran systemu infotainment. Dodatkowo, samochód wyposażono w dwa gniazda USB-C oraz czujniki parkowania z tyłu.

Volkswagen T-Cross zużycie paliwa

W przypadku wersji Life, klienci otrzymują także 16-calowe alufelgi (wzór Nottingham), lusterka z funkcją projekcji świetlnej oraz relingi dachowe w kolorze czarnym.

Taigo

Volkswagen TaigoOpens an external link to pierwszy SUV coupe w ofercie marki i jednocześnie jest to jeden z najnowszych modeli w zestawieniu, ponieważ jego europejska premiera odbyła się w 2021 r. Lekka i sportowa linia karoserii w stylu coupe jest jedyna w swoim rodzaju i pozwala poruszać się po drogach w wyjątkowym stylu. Volkswagen Taigo oferowany jest z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, do których zaliczają się m.in. wydajne i ekonomiczne jednostki napędowe.

Volkswagen Taigo silnik

Volkswagen Taigo sprzedawany jest z benzynowymi silnikami TSI o pojemności 1,0 lub 1,5 l. Mniejsza jednostka występuje w dwóch wariantach mocy. Wersja generująca 95 KM została połączona z 5-biegową przekładnią. Średnie zużycie paliwa w tej konfiguracji wynosi 5,5l/100km – 5,9l/100km zgodnie z normą WLTP w cyklu mieszanym. Mocniejszy wariant jednostki napędowej osiąga moc 115 KM, który w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną także zużywa średnio 5,4l/100km – 5,8l/100km/

Volkswagen Taigo zużycie paliwa

Volkswagen Taigo oferowany jest również z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG dostępną w dwóch wersjach silnikowych. W połączeniu z jednostką 1,0 TSI o mocy 115 KM model Taigo średnio zużywa od 5,6l/100km – 5,9l/100km. Natomiast najmocniejszym silnikiem dostępnym w tym modelu jest 150-konna jednostka 1,5 TSI, seryjnie wyposażona w automatyczną przekładnię DSG. Większa moc nie wpływa jednak na większe zużycie paliwa, ponieważ najmocniejsza wersja Volkswagena Taigo średnio zużywa zaledwie od 5,8 l do 6l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym zgodnie z normą WLTP.

T-Roc

Volkswagen T-RocOpens an external link to nowoczesny, kompaktowy SUV, który należy do najchętniej kupowanych nowych samochodów na europejskim rynku motoryzacyjnym. W 2017 r. Odbyła się premiera modelu, a w 2021 r. jego facelifting. Dynamiczny design, komfortowe wnętrze, nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz szerokie możliwości konfiguracji sprawiają, że model w pełni odpowiada potrzebom współczesnych kierowców.

Volkswagen T-Roc silnik

Model T-Roc oferowany jest z wieloma jednostkami napędowymi, które mogą zostać połączone z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów. W zestawieniu skupimy się jednak tylko na silnikach, które charakteryzują się najniższym poziomem zużycia paliwa. Stawkę otwiera silnik 1,0 TSI o mocy 115 KM z 6-biegową przekładnią ręczną, który średnio zużywa od 5,7l/100km do 6,1l/100km benzyny bezołowiowej na 100 km według normy WLTP w cyklu mieszanym. 

Większa jednostka 1,5 TSI generuje moc 150 KM. W wersji z manualną skrzynią o 6 przełożeniach zużycie paliwa wynosi od 5,9l/100km do 6,5l/100km. Klienci wybierający 7-biegową skrzynię automatyczną DSG nie muszą obawiać się większego zużycia, ponieważ model w tej konfiguracji potrzebuje średnio jedynie od 6,0l/100km.

Volkswagen T-Roc zużycie paliwa

Volkswagen T-Roc oferowany jest także z silnikami wysokoprężnymi, które stanowią ekonomiczną propozycję m.in. dla klientów pokonujących znaczne przebiegi. Dwulitrowa jednostka o mocy 116 KM z 6-biegową manualną przekładnią zużywa średnio od 4,6l do 4,9l oleju napędowego na 100 km. Dostępny jest także mocniejszy wariant, który osiąga moc 150 KM. Ta jednostka napędowa została seryjnie połączona z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG, a jej średnie zużycie paliwa wynosi od 4,9l/100km do 5,4l/100km.

Golf

Nowy GolfOpens an external link o legendarny kompakt, który od 50 lat wyznacza standardy w swojej klasie. Obecnie produkowana jest odświeżona 8. generacja tego modelu, która przyciąga spojrzenia dynamicznym wyglądem, a przestronne wnętrze zapewnia dogodną ilość miejsca także dla kompletu dorosłych pasażerów. Wśród zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które oferuje najnowsza generacja modelu Golf, nie zabrakło dynamicznych i oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych.

Volkswagen Golf silnik

Podstawową jednostką w nowym Golfie jest benzynowy silnik 1,5 TSI o mocy 116 lub 150 KM. W obu wariantach mocy zastosowano 6-biegową przekładnię manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynię DSG. Nieco niższym spalaniem charakteryzuje się silnik o mocy 116 KM, który dzięki zastosowaniu miękkiej hybrydy zużywa średnio (w cyklu mieszanym według normy WLTP) zaledwie od 5,2 l/100km do 5,6 l/100km. Jednostka napędowa o mocy 150 KM zużywa jednak niewiele więcej paliwa, ponieważ średnia konsumpcja benzyny wynosi od 5,2 l/100km do 5,7 l/100km.

Silnik 1.5 TSI

Popularny hatchback oferowany jest także z silnikami wysokoprężnymi TDI o pojemności skokowej 2,0 l. Słabszy wariant ma moc 116 KM i połączony jest z manualną przekładnią 6-biegową. Według normy WLTP model w tej konfiguracji zużywa w cyklu mieszanym jedynie od 4,4l/100km do 4,7l/100 km. Klienci wybierający wersję generującą moc 150KM w połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią DSG nie muszą obawiać się wyższego spalania, ponieważ średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie od 4,6l/100km do 5,0l/100km.

Jak zbudowane są ekonomiczne i dynamiczne silniki TSI evo? 

Dynamiczne i oszczędne jednostki napędowe z rodziny TSI evo o pojemności skokowej 1,0 oraz 1,5 l cieszą się dużym uznaniem wśród kierowców Volkswagenów. Mniejszy silnik składa się z trzech cylindrów, a większa jednostka z czterech. Sprawdź, jakie jeszcze rozwiązania technologiczne zastosowano w nowoczesnych konstrukcjach turbodoładowanych silników benzynowych TSIOpens an external link.

Niebieskie Polo z przyciemnionymi szybami stoi przed rampą, na rampie siedzi kobieta, podchodzi do niej mężczyzna.

Turbodoładowanie

Za doładowanie silników TSI evo odpowiadają turbosprężarki wyposażone w turbiny o zmiennej geometrii (VTG).  Dzięki temu samochody wyposażone w silniki TSI evo zapewniają wysoką dynamikę w zakresach obrotów, które charakteryzują się niskim poziomem zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych.

Cykl Millera

Udoskonalony cykl Millera zastosowano w silnikach TSI w celu ograniczenia zużycia paliwa, gdy jednostki napędowe nie pracują pod dużym obciążeniem. Podczas spokojnej jazdy wcześniejsze zamykanie zaworów dolotowych zmniejsza straty na przepustnicy i pozwala uzyskać wysoki stopień sprężania.

Wtrysk paliwa pod wysokim ciśnieniem

Jednostki napędowe TSIOpens an external link wyposażono w bezpośredni układ wtryskowy common rail, który pracuje pod ciśnieniem sięgającym nawet 350 barów. Ponadto w jednym suwie silnika może dochodzić aż do pięciu pojedynczych wtrysków paliwa. To wszystko sprawia, że benzyna zostaje rozproszona na bardzo drobne cząsteczki, które precyzyjnie tworzą mieszankę paliwowo-powietrzną trafiającą do cylindrów jednostek napędowych. Dzięki temu osiągane jest nie tylko niskie spalanie, lecz także znacznie ograniczona zostaje emisja szkodliwych substancji. Nad wysokim poziomem czystości spalin czuwają seryjne filtry cząstek stałych OPF.

Zakład Volkswagen Poznań

System odłączania cylindrów ACT

Silnik 1,5 TSI wyposażono w system ACT – active cylinder technology, który odłącza drugi i trzeci cylinder podczas pracy pod niskim i średnim obciążeniem. Odłączenie cylindrów następuje na skutek dezaktywacji zapłonu, wytrysku i zaworów. Proces ten przebiega błyskawicznie i niezauważalnie. Po wciśnięciu pedału gazu cylindry ponownie się aktywują, a silnik może płynnie rozwijać pełną moc.

Sprawdź modele dostępne od ręki

Źródła:

https://www.volkswagen.pl/pl/konfigurator.html/__app/30205/35010/life.app?---=%7B

%22configuration-step-navigation-service%22%3A%22%2F%3FconfigStep%3D%257B%2522context%2522%253A%252230205-35010-Life%2522%252C%2522selectedStep%2522%253A%2522engine%2522%257D%22%7D&buildabilityStatus-app=buildable&category-app=private&carlineId-app=30205&salesGroupId-app=35010&trimName-app=Life&modelId-app=AE13LV%24GPI3PI3%24GRBBRBB%24GYOSYOS&modelVersion-app=1&modelYear-app=2024&exteriorId-app=F14+6U6U&interiorId-app=F56­­+ELOpens an external link

https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_PoloOpens an external link

https://www.volkswagen.pl/pl/konfigurator.html/__app/34015/34015/life-trim.app?carlineId-app=30252&modelId-app=C113FX%24GPESPES%24GPF2PF2%24GRBBRBB%24MESSU9E%24GYOSYOS&modelVersion-app=2&modelYear-app=2023&salesGroupId-app=34015&category-app=private&trimName-app=Life&exteriorId-app=F14+6U6U&interiorId-app=F56­­+UL&buildabilityStatus-app=buildable&---=%7B%22configuration-step-navigation-service%22%3A%22%2F%3FconfigStep%3D%257B%2522context%2522%253A%252230252-34015-Life%2522%252C%2522selectedStep%2522%253A%2522engine%2522%257D%22%7DOpens an external link

https://autokatalog.pl/blog/2024/nowy-volkswagen-t-cross-2024-cena-wyposazenie-silnikiOpens an external link

https://www.volkswagen.pl/pl/konfigurator.html/__app/30260/35050/style-trim.app?carlineId-app=30260&modelId-app=CS14FX%24GPF3PF3%24GWLBWLB%24GYOSYOS%24GZBBZBB&modelVersion-app=0&modelYear-app=2024&salesGroupId-app=35050&category-app=private&trimName-app=Style&exteriorId-app=F14+0Q0Q&interiorId-app=F56­­+GF&buildabilityStatus-app=buildable&---=%7B%22configuration-step-navigation-service%22%3A%22%2F%3FconfigStep%3D%257B%2522context%2522%253A%252230260-35050-Style%2522%252C%2522selectedStep%2522%253A%2522engine%2522%257D%22%7DOpens an external link

https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_TaigoOpens an external link

https://www.volkswagen.pl/pl/konfigurator.html/__app/30360/35070/style-trim.app?---=%7B%22configuration-step-navigation-service%22%3A%22%2F%3FconfigStep%3D%257B%2522context%2522%253A%252230360-35070-Style%2522%252C%2522selectedStep%2522%253A%2522engine%2522%257D%22%7D&category-app=private&carlineId-app=30360&salesGroupId-app=35070&trimName-app=Style&modelId-app=D114LD%24GRBBRBB%24MSNRSW9%24GWC1WC1%24GYOSYOS%24MESI7W0&modelVersion-app=1&modelYear-app=2024Opens an external link

https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_T-RocOpens an external link

https://www.volkswagen.pl/pl/konfigurator.html/__app/30301/35020/style.app?---=%7B%22configuration-step-navigation-service%22%3A%22%2F%3FconfigStep%3D%257B%2522context%2522%253A%252230301-35020-Style%2522%252C%2522selectedStep%2522%253A%2522engine%2522%257D%22%7D&carlineId-app=30301&modelId-app=CD14GX%24GPB4PB4%24GPFBPFB%24GPLAPLA%24GPRDPRD%24GRBBRBB%24GYOSYOS&modelVersion-app=0&modelYear-app=2024&salesGroupId-app=35020&category-app=private&trimName-app=Style&exteriorId-app=F14+5K5K&interiorId-app=F56­­+BD&buildabilityStatus-app=buildableOpens an external link

https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_GolfOpens an external link

https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/aktualnosci/2020/grudzien/multitalent-w-kompaktowym-rozmiarze-silnik-tsi-evo-o-pojemnosci-1-0-i-1-5-litr.htmlOpens an external link

Może Cię również zainteresować:

Ostrzeżenie o wysiadaniu

Nowoczesne technologie w samochodach – bezpieczeństwo i wygoda

Volkswagen T-Cross moc silnika

Praktyczne auta z niewielkimi silnikami

Napęd 4MOTION

Napęd na 4 koła w miarę potrzeb –
praktyczne rozwiązania

System ESP

Systemy bezpieczeństwa we współczesnych samochodach

Elektryczny ID.3

Bezpieczeństwo samochodów elektrycznych

Może Cię również zainteresować: